2011. augusztus 31., szerda

VKF 44/2 Házi chips zsírmentesen

A második vkf-szösszenet. Sok elszúrt krumpli és még több káromkodás, de csak sikerült kitalálni, hogy is lenne tökéletes!

CHIPS
krumpli

egyéb fűszer, ha valaki rafinálni szeretné, ami totál lehetséges. tippek alul!

A krumplit megpucoltam, és 1mm-esre felkarikáztam. Gyalulni is lehet, akinek van, de egy jó éles kés és biztos kéz is letudja a dolgot. Egy nagy kerámiatányérra rakosgattam a kicsit leitatott krumplikarikákat úgy, hogy ne fedjék egymást, megsóztam, és 3 percre max fokozaton a mikróba tettem őket. És itt a trükk! Egy perc hűlés után újból 3 perc sütés kell, hogy készen legyenek. Ha egyben marad a sütésidő, megégnek! Próbáltam egyébként szalvétán, sütőpapíron, konyhai törlőn is, a sima pucér tányér vált be igazán.

EDIT: itt, a szinttársak tesztjei alapján kiderült, hogy sütőpapír- és tányérfüggő is, hogy melyikre ragad rá végzetesen ... hát, sajnos, próbálkozni kell. Úgy tűnik, eddig csak egy tányérunkra nem ragadt rá. Mégis a sütőpapír a tuti:) (erre jó a tesztelés:D)

kihűlés után ropogtatható, tökéletes cucc. Egy nagy krumpliból majd' fél zacsi chips kijön. és mennyi egy nagy krumpli? 25 ft! és egy zacskó chips? ennek a tízszerese. Ja, kalóriában is.

Ízesítési tippek: A magyarországon sajnálatos módon nem kapható sós-ecetes chips előállításához kis almaecetbe érdemes mártani a krumplit, és úgy, sózva, mikrózni.
tuti ötlet a bors, a vöröshagyma- vagy fokhagymapor, de akár pirospaprika, curry is. nem hiszem, hogy bármelyikkel mellé lehetne lőni! :)

1 megjegyzés:

  1. Öcsém már rég mondja, hogy csinálhatnék neki csipszet, mert egyik ismerősünknél evett házit és az nagyon finom volt. De én eddig sütőben probálkoztam, azok meg majdnem mind szénné égtek XD
    Node mindjárt kimegyek a konyhába és letesztelem ezt a megoldást :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...