2011. augusztus 31., szerda

VKF 44/1 Csicseriborsó- snack

Megmondom őszintén, nagyon nehéz volt ez a vkf-téma. Mert igazából mindent meg lehet csinálni otthon, és nem azért főzünk, hogy ne vegyünk készterméket- hanem azért veszünk készterméket, mert nem főzünk. És ilyen alapon, a késztermékekkel szembeni ellenállás egy főzőcskés közösségben valahogy magától értetődő, és ezért furának találtam a kiírást. Bár, ha már a magginak van pofája egy rántott hús-bundát vagy főzelékrántást is zacskóba tenni, akkor igen, baj van. De azt hiszem, azért nem velünk.
Így nagyon nehéz volt kitalálni, mit is csináljak. Aztán három dolog is felmerült- mert végülis mit veszünk tényleg, tényleg mindig boltban? Olyat amit nem tudunk otthon. Vagy macerás. Vagy lehetetlen. Élesztőt, pl, vagy mondjuk cukrot. Nna, ilyen előállítására meg extrém lett volna ez a vkf. Na, szal fura és fura, de végül háromféle dolgot is csináltam- íme az első. forrás: justhungry.com

CSICSERIBORSÓ-SNACK
3 marék száraz csicseriborsó
2 ek olívaolaj
1 ek fekete hagymamag
1 ek curry
2 tk só
1 késhegynyi chili
1 tk fokhagymapor
1 ek cukor/méz

A csicseriborsót egy éjszakára beáztattam, majd puhára főztem. A fűszereket kikevertem, beleforgattam a borsót, majd egy sütőpapíros tepsin elegyengettem. Forró sütőben, 10percenként megkevergetve, 40 perc alatt sütöttem ropogósra.
Finom, nincs benne sok zsír, sok a fehérje, fűszeres, ropogós, incsifincsi!

3 megjegyzés:

  1. Szörnyen lusta vagyok csicseriborsót főzni :) De gondolom konzervvel is működik ha valaki ki akarja próbálni.

    VálaszTörlés
  2. Ilyet én is csináltam, csak más fűszerekkel. Érdemes több félével kipróbálni, nagyon fini! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...