2011. augusztus 17., szerda

Szabadtűzi falatok a nagymamánál

Múlt héten nagymamámnál voltam, Békés megyében, Mezőhegyesen. A lovardájáról híres város mára rettentően kihalt, és látványosan vergődik, amióta 1997-ben megszűnt a cukorgyár. Természetesen áldozatul esett annak a leépítő folyamatnak, melynek végeként ma alig találni magyar cukrot a boltok polcain, és ha van is, 350 ft felett... szomorú.
Ennek ellenére a város maga gyönyörű, a lovarda világelső lovakat tart, és természetesen a nagyszülők lakóhelye mindenkinek édes hely:)
Apám ilyenkor jár horgászni, Anya ilyenkor pihen, én ilyenkor járok ki az udvvarra és rabolom ki a kisvárosi turkálókat (legdrágábban is 800ft/kg ruha...), megvéve minden olyan hippiruhát, ami úgyse kell senkinek csak nekem, mint elszállt nagyvárosi fura figura:D És ilyenkor van, hogy csakis Mama főzhet. Nna, a tűznél azért nem:)

Parázson, fóliában sült keszeg

főnként 3-4, tisztítva 15 centi körüli keszeg, kárász és egyéb "béna horgász is hadd örüljön"-hal
só, bors, vöröshagyma-fokhagymapor, curry (lényegében a kotányis halak fűszerkeverék lekoppintva, nátrium-glutamát nélkül)
lilahagyma-karikák
alufólia

A tisztított, beirdalt halat bedörzsöltem a fűszerekkel, és hagytam állni pár percet. Eztán duplán vett alufóliába lilahagymával rétegezve szorosan becsomagoltam, és úgy negyed órára a parázsba dugtam.

Padlizsánkrém

2 nagy padlizsán
olívaolaj
só, bors
1 kis lilahagyma
1 dagi gerezd fokhagyma
citromlé

A padlizsánt alufóliába tekerve, parázsba dugva megsütöttük, majd lehúztam a héját, és villával a húsát jól összetörtem. Belereszeltem a hagymákat, fűszereztem, és olajjal kikevertem. Citrommal egyensúlyoztuk ki az ízeket a végén. Reggelire, pirítóssal ettük. Igazi erdélyi recept, másiknagyapám-módra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...