2011. augusztus 31., szerda

Kollégista Gurman nem-kollégista eszközökkel

Azon gondolkodtam, hogy kollégistaként rettentő extrém dolgokat csinálok, mint kaják, és bizonyára sokaknak nincs ennyi minden a környezetében. Meglehet, hogy egy kekszesdoboz méretű rekesze van egy felosztott hűtőben, és meglehet, hogy nincs is konyha. Az is meglehet, hogy a kollégium maga nem jól felszerelt, így kénytelen az ember magának beszerezni mindent. Így, arra jutottam, hogy érdemes lehet egy új "cikksorozatot" indítani a kiképzőtábor mellé- a Csóró Kollégista-sorozatot, melyben 500 ft alatti összárból készül kaja 1 vagy 2 személyre, nem használ, vagy nagyon kevés bolti, üveges, zacskós, dobozos és egyéb műanyag összetevőt tartalmaz, és a 4, legszigorúbb kollégium által szobákban is megengedett konyhai kisgépet használja: rizsfőzőt, kontaktgrillt/melegszendvicssütőt, vízforralót és mikrót. ezek össz. kb 12ezer forint ráfordítással beszerezhetők vateráról vagy egyéb szerencsés forrásokból, és sokáig szolgálnak. Kollégistáknak (és agglegényeknek, és elfoglalt anyukáknak, és éhes, éppen hazaért iskolásoknak, és egyedül élő öregeknek, és...) pedig végképp hasznosak. Egészségesebb kaják, olcsóbb életvitel, több spórolás. És csak egészen kicsi ráfordítás, energiából.
Hát itt a 300 ft/kg teszkósvirsli az alapmenü, amiben a lapát nyele is benne van, meg magyarország összes közúti áldozata. De azért a zacskós ramen  a top 5-ben benne van...No-no.

2 megjegyzés:

  1. a zacskós ramen nekem is benne volt a top5ben kollégista koromban... klasszul fel lehet javítani és meg lehet variálni! sokszor nem is levesnek csináltam meg, hanem pirított tésztának/máshogy fűszereztem/lágyítottam krémsajttal/tettem bele pluszban zöldséget meg ilyenek... és még így is olcsó megoldás maradt...
    ja, és azt a kis undorító zacskós zsírt soha nem tettem bele :)

    VálaszTörlés
  2. no igen, hát ez lenne a lényeg. a feljavítás, hogy hogyan lehet olcsón normálisat és változatosan enni. terveztem ramenfeljavtó ötleteket is:) (ja és az a zsír egyébként is csak arra való, hogy az ember szanaszét spriccelje az asztalon vagy a kezén...:D)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...