2011. augusztus 19., péntek

Csokis rombuszkeksz

Úgy vettem észre, nagyon szűken vannak fenn nálam a sütemények, és azon belül is a nem-kelttésztás apróságok, vagy piskóták, vagy kekszek, nasik, édességek. Ennek oka az, hogy ha nem megyek házibuliba vagy vendégségbe, nem nagyon sütök ilyesmiket, mivel Anya időről-időre meglep mindenféle DM-es biokeksszel, és ha ilyesmire fájna a fogam, ott van. Másik, hogy ritkán fáj rá. Nem szeretem az ilyen száraz sütiket, ropogtatnivalókat. Maradok a kelttésztánál és a piskótánál- de hát, ha az meg macerás... Szóval ezért nem sütök én ilyesmit, de most Anyának kellett segítenem a hétvégi vendégségbe szállítandó nisinasik előállításával, így hát gondoltam leblogolom. Egy régi, 2008 októberi Príma Konyhából származó recipe.

Csokis rombuszkeksz

- 5 dl liszt
- 2 ek kakaópor
- 2 dl cukor
- fél csomag sütőpor
- 1 tojás
- 20 dkg margarin
- fél csomag vaníliás cukor
-  még egy tojás
- +cukor

A margarint és a cukrot kikevertem, majd hozzáadtam a tojást, és simára kevertem. Eztán adtam hozzá az összekevert száraz hozzávalókat, és sima, fényes tásztát gyúrtam. Azt 6 részre osztottam, és ujjvastagságú kígyókat sodortam belőle, amiket sütőpapíros tepsire fektettem, és ujjal ellapogattam. Így kell lennie 6, jó hosszú és olyan kétujjnyi széles tésztasávnak a tepsin. Lekentem őket a felvert tojással, és megszórtam kristálycukorral. Közepesre állított sütőben 15percet sült. Jó viszonyítási pont, hogy amikor a vége (amit egyébként levágunk) kicsit kezd túúúúl barna lenni, akkor okés.
Két perc pihentetés után rézsútosan feldaraboltam a szalagokat, és kész. Ezt a kekszet még én is szeretem:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...