2011. augusztus 30., kedd

Ajvár

Azon gondolkodtam a piacon, hogy végülis mennyi pénzt elszórtam földre, magokra, virágládára és egyebekre, és végül 3 szál gaz se maradt meg, és most itt a piacon fillérekért vettem 4 kiló paradicsomot meg 2 kg kápiapaprikát meg mindenféléket...nem mondom hogy nem érte meg, de azt hiszem, nem annyira jövedelmező-már pénzügyileg, az eszmei különbséget, és az esetleges mesterséges rásegítéseket nem számolva- ez a küszködés, hogy kertészkedjünk kert nélkül...na de mindegy, sokat tanultam belőle, és az élmény is jó, csak mégis, sajnálatos, hogy megpusztul minden, amivel foglalkoztunk, és kellemetlen, hogy potom pénzért pótolni lehet a kiesett "termést".
Na, de ez lett a paprikákkal.

AJVÁR
2 kg kápiapaprika
2 padlizsán (asszem olyan 70 deka...?)
só, bors, olívaolaj
2 fej hagyma

A paprikákat és a padlizsánokat gondos mosás után sütőben feketére sütöttem. A héjukat lehúztam. Míg ezzel játszottam, addig olyan 2 dl olajon megdinszteltem a felszelt hagymát. A padlizsán és paprika húsát kicsit széttépkedve-vagdosva hozzáadtam, sóztam-borsoztam, majd takarékon, gyakori, erős kavargatás mellett, kb. 2 óra alatt pürésre-krémesre főztem az egészet. Egy villával erre persze rásegítettem még kicsit.
Forrón tiszta üvegekbe kanalaztam, majd dunsztban hagytam ma reggelig.
Ma volt a teszt.
háttér a Katona József Színház műsora...:D

Nem fogja megérni a telet se!:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...