2011. július 6., szerda

Hűtőürítés menü: pikáns kínai-szerű mártás

Na hát igen, mikor az embernek véget ér a tanév, és a hűtőben felhalmozott mindenféléket kell elfogyasztani, akkor vagy nagyon furcsa, vagy nagyon jó kreálmányok születnek. A furcsa például a tofupürés lecsó volt...a jó ötlet viszont a narancslekvárral felturbózott kínai-szerű mártás, amihez elég sok minden kijött a mélyhűtőből is.
 kép sajnos nincs, mert szar a telefonom. Bocsi. Veszek egy hülye fényképezőt, megígérem:)

- fél üveg narancslekvár
- a húsvéti sonka utolsó, lefagyasztott húsz dekája
- maradék paprika
- maradék fagyaszott zöldség
- 2 ek szójaszósz
- 1 ek almaecet
- kínai ötfűszer kis chilivel megerősítve, só tetszés szerint
- 1 ek méz
- kis vaj
- 1 fej hagyma
- keményítő

A vajat, a szójaszószt, a narancslekvárt, mézet, fűszert és az ecetet összeforraltam, félretettem. A hagyma felét felaprítottam, másik felét pálcikákra vágtam. A felkockázott hagymán kiizzasztottam a sonkát, megpirítottam a paprikát, és a fagyasztott zöldségekkel (maréknyi mexikói, és egy kis ceruzabab) együtt beleszórtam a hagymát is. A zöldségek kidobják a levüket, amiben remekül meg lehet őket párolni. Mikor megpuhultak, rájuk öntöttem a mártást, és egy pici, hideg vízben kikevert keményítővel besűrítettem.
Meglepően jó lett, 0ft befeketetéssel:D (na jó, a rizst azért számolhatjuk)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...