2011. június 29., szerda

VKF43- Jegességek: Eperszószos ánizsfagyi (gép nélkül)

Valami ánizsoson töröm a fejem már nagyon régóta, és egy sima ánizsos tejet, vagy marokkói búzadara-levest, vagy ilyen perverz dolgokat akarok enni/inni, de vizsgáztam, lusta voltam szójatejet főzni, minden, minden. Aztán jött egy durva meleg, és az ánizs körül járkáló agyam új tervet szőtt. De az ánizs magában nem olyan izgi egy nagy adag fagyihoz- így lett belőle epres ánizsfagyi, mivel frissen főzött eperlekvárral tankoltak fel, mikor legutóbb otthon jártam...

EPERSZÓSZOS ÁNIZSFAGYI
- 5 tojás sárgája
- 4 dl tej (/szójatej)
- 4 dl tejszín
- 2 tk őrölt ánizs
- 3 dl híg eperlekvár
- 10 deka cukor

A tejet az ánizzsal felforraltam, és addig felvertem a cukorral a tojássárgákat. A forró tejet apránként, lassan és megfontoltan hozzáöntöttem a tojáshoz, és közben kevertem, hogy ne csapódjon ki. Összekeverés után visszaöntöttem a lábasba és folyamatosan kevergetve sűrűre főztem. Mikor már megáll a fakanál hátulján, lezárom, és beleöntöm a tejszínt, hogy lehűtse a keveréket és ne ugorjon ki a tojás. Veszélyes üzem az a tojás... Hagytam kihűlni, majd fagyasztóba tettem, és PocakPanna ötlete nyomán óránként botmixerrel átbrummogtam rajta. A 6. keverés már elég kemény volt, ekkor folyattam bele az eperlekvárt és kevertem lazán össze. A fotóra persze pont egy lekvártalan gombóc került, de a telefonom újfent rossz, így másik kép már sajna nem lesz:S
De a fagyi az nagyon király lett. Igaz, hogy a hűtőzés macerás, meg figyelni kell, de valami oltári lett, az édes, krémes, fűszeres ánizsfagyi és a kicsit szilánkosabb-más textúrájú édes-savanykás eperlekvár szerintem remekül mennek együtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...