2011. június 6., hétfő

Fűszereket ültettem 4. a fűszerek élet-halál között. a paradicsomok köszönik.

Hát a március tájénán vetett oregano és bazsalikom fura módon most kelt életre, és hozott a szikleveleken túl igazi, saját leveleket. hurrá, hurrá, későn érő, edzett vetés:D
És a paradicsomaim is jól néznek ki- de egyelőre nem tudom, hogy ez jót jelent-e, elég nagyok és nyúlottak. meg vannak karózva már, csak nem roskadnak össze...de ilyenkor van egy stagnálós időszakuk, vagy mi? Jópár növénynek van, de azért kíváncsi lennék.

mert mikor átkerültek a lavórba, hirtelen nagyot nőttek, azóta csak vegetálnak (kivéve ezt az egyet, akit féletlenül ledöftem a karóval és a halálból tért vissza)
ezek egyébként koktélparik.

Aztán van még ez, a törött kolis vödörből lógó kispajti, akit kertészetből vettem. Elvileg húsos fajta de hogy milyen, azt nem mondták meg. Diákmunkás kertészektől ne vegyetek semmit, mert még paprika helyett tököt adnak. (mellesleg, ezért nem iszom a starbucksban sem, elvből, kávét. ahol diákmunkás bénagyerek csinálja a kávét, az jöhet akár Isten lábujja közül is, igenis, elrontható...mellékesen a híg amerikai kávét amúgysem szeretem)
Egyébként a pajti nem nagyon akar engedni a gravitációnak, egyelőre mindenáron felfelé akar nőni, de azt is elég gyatrán. Igaz már duplaakkora, mint mikor vettem, de még mindig kis gyengusz. Pedig jó sok, igazi komposszttal kevert kerti földje van (ökoli vagyunk, 100% szelektív gyűjtés és vagy 15 tonna komposzt hátul a kertben...), és inni is rendesen kap. És ráadásul a vödör sem hipósvödör volt ezelőtt, hanem ugyanígy virágláda...(isten tudja mikor törthetett el, lehet még a koli is munkásszálló volt:D Lehet hogy valakinek az anyukája még a mi szekrényeinkbe pakolt ugyanitt... szoci maradványok, milyen nosztalgikusak!)
Szóval nem értem én ezeket a dögöket. Mozartot nem játszom nekik, amúgy mindenük megvan, igazi bogaras krumpli- és tojáshéjas komposzt, fincsi üccsi, dédelgetés, szeretet. Nemtom mit kérhetnének még. A fél koli a csodájukra jár, mert csak én vagyiok ilyen idióta, hogy paradicsomot termesszek- de a többiek bezzeg irigykednek, hehehehe. :P

2 megjegyzés:

  1. Közvetlen napra ki tudod rakni a paradicsomokat? Mert azt eléggé bírják.:-) Az ablakpárkány gondolom nem túl széles, de hátha.
    A lavórba rakhatsz melléjük bazsalikomt, elférnek, ahogy elnézem a képen, és ez olyan kis tuti biotársítás, megvédik egymást.:-) Különben jól néznek ki, az nem baj, hogy ilyen nyurgák.
    Amikor még a Móricznál laktam, én is az erkélyen csináltam kiskertet, nem mindig volt túl sikeres, az igaz. Paradicsomokat virágládába raktam úgy, hogy a száruk jó fele a föld alatt volt vízszintesen, és simán kiegyenesedve nőttek – a palántás néni tanácsolta a módszert. Szóval akárhogy ültessük is, ezek bizony felfelé fognak törekedni.

    VálaszTörlés
  2. hát, csak azért, mert a kertbe nem merem őket levinni, éppen amiatt mert lehet h egy szél belborogatja őket, másrészt meg a kertbe kiültetettekkel összehasonlítva, amik ugynonnan vannak, mint az én vödrösöm, ugyanolyan kicsik még. Ezek meg, a koktélparik, nagyra törnek. furi, furi. Kíváncsi leszek a vödrös mikor fog engedni a gravitációnak- egyik korai bejegyzésemben mutattam, hogy milyet akarok, kíváncsi vagyko, bejön-e! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...