2011. június 2., csütörtök

Felvételi után, diploma előtt

Megvolt az MA felvételim ma, szerintem nagyon jó is lett, úgyhogy készülhetek teljes gőzzel az államvizsgára. fuj. De persze előtte még fordítanivaló is van, újabb meló... de akármennyire is szorít az idő, ma nem tagadtam meg magamtól egy isteni finom citromos csirkét:)

CITROMOS CSIRKE TEPSIS KRUMPLIVAL
a kis ribanc pipi, hogy széttartja a lábát! (nem volt zsinórom összekötni)

- 1 jó nagy kapirgálós csirke
- 1 kg. krumpli
- 1+ 2 tk. kakukkfű
- 2 friss rozmaringág
- 1 citrom
- 2 tk. citrombors
- 2 tk fokhagymapor

A csirkét jó alaposan megmostam, kiszedtem a pár bennmaradt tollvéget, kivágtam a farkát, levágtam a nyakát, nyakháját meg a fenekéről a zsírt. Kikevertem a fűszereket (kakukkfűből csak 1 tk!) a citrom kifacsart levével, és jól bekentem vele a csirkét, a bőre alatt is. Majd a felhasábolt, megsózott-kakukkfüvezett, olívaolajjal meglocsolt és jól összeforgatott krumplikból vetett ágyra fektettem. Megtömtem a hasát a citromfelekkel és rozmaringággal, löttyintettem alá pici vizet és forró sütőben sütöttem egész pontosan 1 óra 10 percet, és közben időnként meglocsolgattam a saját kifővő levével.
Kivéve, a tepsis krumplit még pikantérozásképpen megszórtam egy kis chiliporral és összeforgattam.

A combjait ettük most meg, a szárnya jó lesz vacsira, a letrancsírozott húscefedlik és mell pedig tökéletes lesz szendvicsbe. jaaaaaaaajjjj. Iszonyat finom. citromos, aromás, olajos, forró, wááááá.

3 megjegyzés:

  1. :))) a kis ribizlidről eszembe jutott Mr Bean karácsonyi kiadása:
    http://www.youtube.com/watch?v=A0m_o2gxbsU

    Nahát ilyet még nem csináltam, legalábbis európai citromosat nem. Ki fogom próbálni, rozmaring nélkül, mert ez az a fűszer, amit képtelen vagyok megszeretni :(((

    VálaszTörlés
  2. nna hallod, ribizlit se hallottam még a ribancra!:D:D:D
    szerintem egyébként nem sokat dob rajta a rozmaring, erős a citrom mellette. Meg a kakukkfű, ugye... inkább csak az illatát lehetett érezni, meg tán kicsit a mellehúsánál, amit ugye a mellette lévő citrom gőze puhított meg...

    VálaszTörlés
  3. Nem baj, én kihagyom, a penészre emlékeztet a rozmaring (elnézést mindenkitől, aki szereti :))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...