2011. június 1., szerda

Énvagyooookaaaa, zölduborkaaaaaa, nem féleeekaaaa, mélypatakbaaaa

Nem tudom ki ismeri a fentebb idézett gyerekdalt, és én sem tudom már, hogy honnan ismerem, de ha uborkáról van szó, ez mindig eszembe jut. Tudja valaki, hogy mi a fene ez? jó lenne már így idestova 20 évnyi énekelgetés után kideríteni :D
Na, de uborka. Nagyon szép kovászolni való ubi volt a piacon. Nagyon. 160 ftért/ kg. Vettem is belőle 2 kilót kezdetnek és már tudtam is mi lesz belőle! (a koviubin kívül).
Makka blogja volt az, ami eloszlatta bennem azt a hitet, hogy a gasztrobloggerek jobbára sznobok és minek olvassa őket az ember, ha lazacderékból és parmezánból áll minden kajájuk (igaz valóban van pár ilyen). De aztán rájöttem hogy tévedtem. Miatta kezdtem el írni magam is. És az ő blogján találtam ezt a receptet is. Ami már lassan fél éve VÁGYOTT dolog. Most végre elkészítettem.

Makka-féle SAVANYÚSÁG REGGELIHEZ
Hú de rossz kép lett, aztamindenit. Hiába, a neon nem tesz jót a fényképezésnek.

- 1 kg kovászolni való uborka, a masszívabb, nem löttyösödő fajtából
-  bővítettem: 3 fej hagyma
- 2 ek mustármag
- 2 tk. zellermag (ha valakinek kell, küldök borítékban, mert baromi sokat sikerült vennem...:D)
- fél tk. kurkuma
- 35 deka cukor (ami BAROMISOK!! na de hittem a receptnek, meglátjuk mi lesz belőle...), ami eredetiben mind barna, de én csóró vagyok, úgyhogy 15 deka-20 deka leosztásban sötét nádcukor-fehér kristálycukorral csináltam
- 3 ek só (nincs mérlegem, 5 deka kéne h legyen :( )
- 3,5 deci almaecet

Az ubit (3-4mm) és a hagymát felkarikáztam, a hagymát vékonyan, de mivel a 2 fejet keveselltem, dobtam bele még egyet. Hagymából nem nagyon lehet sok. :) Ezeket jól besóztam és lesúlyozva (5literes fazék vízzel) hagytam békén olyan 3 órát. Mikor eltűntek az emberek a konyhából, felforraltam a fűszerekkel és a cukorral az ecetet, beleborítottam a jól kicsöpögtetett uborkát-hagymát, és összerottyantottam újra. 2 hétdecis üvegbe fért bele pont. (bár ahogy a képen is látszik, egyik túl van tömve, máskban meg sok lett a lé... ejj, Mókus, Mókus...)
Egy hónapot kell érlelni, nagyon kíváncsi vagyok rá. Köszi, Makka, a receptet!

5 megjegyzés:

  1. Nagyon szívesen, örülök, hogy megcsináltad, nem fogsz csalódni. Én is gyanakodtam a cukor miatt anno, de a sok ecet miatt nem probléma. Meg ahogy összeérik, jó lesz az.

    És a megoldás az uborkás problemre:

    Én vagyok a zöld uborka
    Nem félek a mély patakba.
    Nem félek a hegytetőn,
    De reszketek, ha egér jön.

    http://www.youtube.com/watch?v=OFaWjDZLQtE

    VálaszTörlés
  2. Én már két szezonban elkészítettem (a másodikban dupla adaggal). Imádom ! :)

    VálaszTörlés
  3. jééééééééééézusom, nem gondoltam volna hoyg ez ilyen cucc:D amúgy az egész dalt ismertem, csak azt nem tudtam, hogy honnan. Nahát. Pedig én ezt a mesét nem is láthattam...fura, megkérdezem majd anyát! :)

    VálaszTörlés
  4. Én is akarok majd elrakni pár üveggel, de majd ha lemegy a melóhelyi mizéria és nem leszek ilyen fáradt esténként.
    Ezt a receptet tesztelem majd :)

    VálaszTörlés
  5. Szvsz a barnacukor kevésbé édes, mint a fehér, így lehet hogy sok(k) lesz az 35 dkg ha fehérből csináltad :o Majd mesélj, mostanában én is savanyút kívánok - mint minden nyáron :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...