2011. május 8., vasárnap

Zöldségleves Deluxe, a kiszipolyozott testnek és léleknek

Ahogy írtam, a múlt hét elég ütős, kapkodós, hivatalbarohangálós, idegbajos volt, és a többit nem is részletezném. A lényeg, hogy gyenge vagyok, mint az őszi légy. Úgyhogy pénteken, mikor végre eljutottunk a piacra, mindenféle zöldségből vettem, ami csak megtetszett, és mindet bele is hajigáltam ebbe a zöldséglevesbe. És a tervben van még egy zöldséges lepény is. Magyarul: vitaminpótlás.

MINDENTBELE-ZÖLDSÉGLEVES


3 szál sárgarépa (70 ft)
1 petrezselyemgyökér (30 ft)
1 karalábé (80 ft)
Negyed zellergumó (65 ft)
5 paradicsom (100 ft)
Egy doboz konzervkukorica (110 ft)
3 nagy krumpli (70 ft)
1 kis hagyma 
2 ek liszt 
olívaolaj
Zellerlevél, petrezselyem
Só, 3-4 szem bors, 2 szem szegfűbors, csipet római kömény, teáskanálnyi kakukkfű

A zöldségeket megpucoltam, feldaraboltam ízlésesre. A karalábét cikkekre, a zellert nagy szeletekre hogy ki lehessen halászni, a répát karikára-félkarikára, a gyökeret csak félbe, krumplit kockákra, hagymát is csak félbe. A paradicsomot kicsit megvágva, leforráztam, majd megpucoltam. A zellerlevelet és a petrezselymet is hozzátéve, olajon egy kis liszttel megpirítottam a zöldségeket, míg illatozni kezdtek. Felöntöttem 2l vízzel, sóztam, fűszereztem. Mikor felforrt, a megpucolt paradicsomokat is belekockáztam, és a kukoricát is beleborítottam, majd alacsony lángon főztem kb. fél-háromnegyed órát, míg a répa is megpuhult, és összeálltak az ízek. Kihalásztam a gyökeret, a zellert és a hínárokat (a leveleket, csak anya így hívja mindig őket:D). 
Nagyon jól esett egy ilyen kis vegyeszöldség-leves, és a „mindentbele” filozófia is jól érvényesült ebben az esetben:)
5-6 adag: 100 ft/adag körül.

4 megjegyzés:

  1. Tegyél bele tyúkot is, ha gyenge vagy. Mindegy melyik részét.
    De a kimcsi is segít - na ez nem a levesben :)))
    Meg ugye a ginseng - az erő bennem megint zeng :)

    VálaszTörlés
  2. haha! a ginzengről ez a sor nekem is mindig eszembe jut! :D Akartam is vanni vizsgaidőszakra, míg addig halogattam, hogy levizsgáztam és nem vettem! A kimcsi tényleg jó, még éjszakai nasinak is. Perverz vagyok a savanyúságokra... tyúk...eszembe se jutott. jobban kínvántam egy kis zöldségelvest... meg azt hiszem a "22 éven keresztül minden második vasárnap húsleves"-dolog már kicsit telítette az érzékeimet húsleves terén...de aztán majdcsak enyhülnek a dolgok ezen a téren is:D

    VálaszTörlés
  3. Valamelyik hétvégén csináltam egy koreai tyúklevest, esetleg megpróbálhatod, ha már unod a hazait (rizs, datolya, ginseng, fokhagyma az alapja). Én is unom :) Nálunk rántott hús is volt petrezselymes kumpival :p Évekig nem ettem miután elszakadtam otthonról :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...