2011. május 6., péntek

Tokaji borecet pályázat: Tárkonyos- magos flekkenmustár

Amint felmerült bennem az ecetes versenyen való részvétel, biztos voltam benne, hogy mustárt készíteni fogok, bármi lesz is. Izgat már egy ideje a mustárkészítés. Hát, eljött az ideje:)
Mindenem volt hozzá- neki is láttam. Sajna a végeredményről még nem tudok hírt adni, mert állnia kell pár napot az üvegben, míg fogyaszthatóra összeérnek az ízek- de annyit mondhatok, nagyon ígéretes!

TÁRKONYOS-MAGOS HÁZI FLEKKENMUSTÁR

- 50 gr. mustármagliszt
- 25 gr. egész mustármag
- 2 ek. barna cukor vagy méz
- 1 tk. morzsolt, szárított tárkony
- 1 tk. kurkuma
- 1 tk. só
- tokaji tárkonyos borecet (az egész üvegcse, amit most kaptam a promócióban, az fél deci? sztem annyi)
- 1-2 ek víz, az állag beállításához

Mozsárba tettem az egész mustármagot, a kurkumát, a cukrot, sót és a tárkonyt, és addig zúztam, míg a mustármag már nem pattogott, de még nem is ment porrá. Tálkába tettem a szárazanyagokat, a mustármagliszttel együtt, és kishabverővel, az ecetet lassanként hozzáadva, pasztát kevertem belőle. Nekem egy kicsit masszív lett, úgyhogy kellett bele egy kis víz is, meg gondoltam kicsit erős lenne, ha csak ecet lenne benne... úgyis sűrűsödik még.
Ebből egy jól megtömött pesztósüvegnyi kész mustár lett, szóval olyan két deci, kicsit több. Gyönyörű sárga, illatos, darabos, mmmm, remélem jó lesz, szerintem nem fogok benne csalódni! majd írok, hogy milyen lett! Már nagyon várom!
Ja és forrás.

EDIT: az egynapos mustárból kenegettünk a reggeli virslihez, és bár érezhető, hogy még nem állt teljesen össze, az alapvető jellemzőket már érezni: ISTENI! a tárkony savanyúsága kellemesen összeöleli az ecetet, egyáltalán nem ugrik ki belőle az ecet illata, íze (mint sok olcsó mustárból). A magok darabossá teszik, a kurkuma pedig csodálatos sárgára festette ezt a különleges, enyhén csípős mustárt. Nagyon finom lett, büszke vagyok rá, és ajánlom mindenkinek!

EDIT: vízből sokkal, de sokkal több is elfér benne, akár egy-másfél deci is, hiszen később besűrűsödik az anyag. pláne elfér, ha nem ecetes, hanem inkább lágyabb mustárt szeretnénk.

4 megjegyzés:

  1. Ez teljesen jó!
    Én is éppen még a beküldési határidő utolsó percében, ma vagy holnap készülök megírni a borecetes mustár készítését :)
    Hasonló, de nem pontosan ugyanilyen, remélem, nem baj...

    VálaszTörlés
  2. határidő van? húh én nem is tudtam! :D Hova kell beküldeni a receptek linkjeit? vagy be kell egyáltalán? azt hiszem rosszul vagyok informálódva:D

    VálaszTörlés
  3. Ma határidó :)
    - a linket küldje el az info@borecet.hu címre -
    Legyen nekik több receptjük, megérdemlik, én nem a verseny, inkább az érdekesség kedvéért próbálgatom, de jó.
    Sok sikert!

    VálaszTörlés
  4. Aha, akkor minden rendben, jól csináltam a dolgokat:) köszi az infót, és hajrá a mustárhoz, kíváncsi vagyok, te milyet készítesz:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...