2011. május 7., szombat

Tokaji borecet pályázat: Aszaltbarack-mártás sült húshoz, grillhez, vagy „szószos húsfalatok”-módra

Mikor a Tokaji ecetes pályázatra jelentkeztem, elgondolkodtam rajta, hogy kéne valami klassz magyaros ízvilágú dolgot kitalálni. Nézegetve a már beküldött recepteket, a chutneyról letettem, a mustárt mindenképpen meg akartam csinálni, de még mit, mégis? Aztán eltöprengtem kicsit, hogy mit találnak olyan jellegzetesen magyarosnak az emberek. A tokaji adott volt. Még? Csípős paprika. Oké, jöhet. Aszalt szilva! Nem jó, már volt szilva. Akkor legyen barack! Nincs is még barack. Pálinka az van, és pont barack. Akkor aszalt barack! Jó! Ha feldereng valakinek az Uncle Ben’s maláj aszalt szilvás mártás, máris megértette a gondolatomat. Én bizony Tokajis aszaltbarack-mártást fogok csinálni! És már állt is össze fejben a recept: barack, méz, tokaji, csípős paprika, egy löket barackpálinka, istenem, ez hatalmas lesz!
Hatalmas lett.


15 deka aszalt sárgabarack
Fél deci barackpálinka (szép lenne a gönci, de csak mézes fütyülősre futja a csóró kollégistának..az is jobb, mint a PéterPál és egyéb szörnyűségek)
Egy kisebb méretű szárított macska**cse paprika (vagy a fele)
1 ek méz
2-3 ek tokaji muskotály borecet
2-3 csipet só, pár tekerésnyi bors
1-2 szegfűbors
Kis víz

Az aszalt barackot fél deci vízzel felhígított pálinkában áztattam (1-2 órát…?), majd az áztatólevével együtt kislábasba öntöttem. Hozzáadtam a mézet, az ecetet, sót, borsot, szegfűborsot, és hiába keménykedtem a paprikával, végül én is csak egy felet hagytam benne főni, és a 2 szem szegfűborsot. A paprikát természetesen magjai nélkül. Félbetörve. És tényleg csak a felét:D Adtam hozzá még egy pici vizet (tényleg nem sokat) hogy ellepje teljesen a barackokat. Nagy lángon felforraltam, hogy az alkohol elillanjon, majd alacsony lángon főztem, míg a barack meg nem puhult. Ez olyan negyed óra. Eztán az illatos főtt barackokat botmixerrel kicsit pürésítettem, de tényleg csak annyira, hogy a szósz összeálljon, de azért maradjanak benne darabok (rusztikusan szeretem, a lekvárokat is… megőrülök, ha ledarálják a gyümölcsöket, és csak egy zselé a lekvár… igenis kell bele kenyérről lelógó, hosszú barackrost, és hatalmas eperdarab…).
A szétturmixolt barackpürét visszakanalaztam a kislábasba, utánízesítettem (kellett még egy kis ecet és bors), újraforraltam, és kész!
Roston sült húsokhoz szerintem fantasztikus lehet, most egyszerű serpenyőben sült csirkemellhez és rizshez ettük öntetként. Egyébként, szerintem úgy is nagyon jó lehet, mint az Uncle Ben’s-es, csirkemellkockákkal összemelegítve, rizs tetején vagy tésztán. Előbbi módon 4 embernek bőven-bőven elég, szószos-húsos összeállításként 2, maximum 3 főre jó.
Ár: 430 ft, ami a barack. rizs: 160ft, 1 csirkemell, 40 deka- 500ft körül. 4 főre össz. 1090ft, 1 főre lesoztva: 275 ft/ adag. 
Jó étvágyat! 


Ez volt hát az én kreálmányom-pályaművem a Tokaji borecet manufaktúra versenyére. Köszönöm szépen a termékmintákat!

2 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól néz ki, gyanítom az íze is!
    "macska**cse paprika " :))))) ez pontosan melyik fajta?

    VálaszTörlés
  2. hát az konkrétan macskap*cse paprika... más néven nem is ismerem:D kicsit hasonlít az apró chilihez, csak kerekebb a vége. Pici, olyan 5-6 centis lehet szárastul, és nagyon, nagyon piros. De csak azért használtam azt, mert az volt nekem egészben- véletlen hogy pont magyar paprikám volt, nem chili:D

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...