2011. május 9., hétfő

Szójababcsíra és fűszereket ültettem 3.

Ahogy újra meglőtt a keleti főzőcskézés (ahogy rendszerint, nagy hullámokban, időnként teszi:D), eszembe jutott, hogy milyen klassz lenne szójababot csíráztatni. Utánanéztem, és ma, ahogy mostam a babokat, már látom, hogy bújnak a kis csírák, életre kelnek a babocskák, olyan jó érzés:)
A gondosan kiválogatott száraz szójababot 4 órát áztattam, majd egy jól kimosott befőttesüvegbe öntöttem, gézzel bekötöttem a tetejét, és lefordítva műanyag tányérra tettem tegnap este. Ma reggel átmostam. Elvileg 2-4 óránként kéne óvatosan átöblítgetni, de hát ki a fenének van arra ideje... átöblítem, mikor eszembe jut, aztán csak lesz valami. Bár bújnak a kis csírácskák, élednek a babok, szóval nem hinném, hogy ez olyan ördöngős lenne... aztán majd meglátjuk, mekkora penészt sikerül nevelnem pár nap alatt :D:D

A fűszernövénykéimről annyit, hogy a paradicsomok végre életre kaptak, már féltenyérnyi leveleik vannak és 15 centi magasak. Lassan eljön az idő az átültetésre. A bazsalikomok vergődnek, de élnek, az oregano is próbálkozik, a koriander sajna elég csoffadt. De még él. A spenót gyenge kis fű még. Kicsit későn vetettem el... azért remélem lesz belőle valami:)
Na, ilyen hülyéből is kevés akad, aki koliban paradicsomot meg spenótot nevel:D (és büszkén vállalom!)



 
A petrezselyem meg a kapor jól elvan, majdcsak megnőnek valamikor... De a paradicsomra büszke vagyok, az én pici fiam:)


 

2 megjegyzés:

  1. jól néznek ki! gratulálok az "óvodához"! :)

    kíváncsi vagyok, hogy a babból mi lesz!
    én is próbálkoztam, de nekem valahogy nem sikerült (pedig a búza, retek, mustár magok csíráztatásával nem volt gond).

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm:)

    hát nem tudom, mennyire lesz siekres a dolog, mert az igaz, hogy ahol a kis csírakezdeményük van, ott mintha kezdenének éledezni, viszont a babok mintha töröttek lennének meg némelyik szétvált, ledbota a héját, satöbbi... kíváncsi leszek mi elsz belőle:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...