2011. május 10., kedd

Pesztó és a tartósítás?

Tegnap voltam lenn a kolikertben. A kolinevelőnk örül, hogy végre van, akit érdekel a dolog- hozott nekem paradicsompalántákat, és fűszereket is ígért. Emellett tele van a kert rukkolával, úgy elszaporodott. Nekiálltam gondolkodni tehát, hogy ha terem az a sok-sok minden, ami félig-meddig nekem lett hozva, hogy hozhatnám ki belőle a legtöbbet. Rukkolapesztó, és ha lesz bazsalikom, a sima pesztó eszméletlen jó ötlet lenne. De hogy lehetne tartósítani a pesztót, kb. télire? Kifőzni, mint a befőttet? (haha ez jól hangzik) vagy az olaj a tetején elég erre? Ki csinált már ilyesmit? Lenne tippetek? Nem szeretném, ha a nagy reményű termés használatlanul, vagy maximum szárítva végezné... a paradicsomra ezer ötletem van. Na de a többi?
Tudtok segíteni?

4 megjegyzés:

  1. Mélyhűtőben jól tartósítható, elég csak olajjal eltenni, aztán frissen bele a többi. Krémsajtos dobozokban szoktam tárolni.

    VálaszTörlés
  2. Én a kész pestót szoktam kisebb adagokban lefagyasztani, az íze ugyanolya, de a színe haragoszöldbe megy át.

    VálaszTörlés
  3. A fagyasztásra én is gondoltam, csak inkább az üveges megoldás lenne jó, egyrészt, mert icipici a fagyaasztó(ami a hűtőé), és a kolinak van egy öntevékeny csoportja, amiben a környezettudatos szemléletet próbáljuk promotálni (a koli szelektíven gyűjt és komposztál is) és annak van egy ilyen háztáji- és hulladékból terméket előállító csoportja. Ez vagyok gyakorlatilag én. Könyveket kötök és egyéb kézművestermékek is készülnek, csak gondoltam, ha már itt a kert, legyen belőle valami kész, valami jó, valami eladható, háztáji, féligbio-kolikaja. Igazából ezérrt is kérdeztem a dolgot:) De köszönöm, a fagyasztás és a pesztó barátságáról is érdemes tudni:)

    VálaszTörlés
  4. Olaj a tetejére, hogy ne lógjon ki a kis dög :)
    Ha felbontod, akkor is hagyj a tetején mindig olajat (vagy öntsd utána), enélköl nekem nagyon gyorsan megromlott. Ja és hűtőben volt végig, felbontás előtt is.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...