2011. május 17., kedd

Óda a rizsfőzőhöz- japán menü

Még amikor a szutykos szinten laktunk, ahol domestosozással indítottam a főzést, nagyon kínban voltam emiatt. Így került megvételre a csodaedény, a rizsfőző. Amiben nem csak rizst lehet főzni! Vaterán vettük, negyed áron, vadiújan. "köszi hogy végre elvitte valaki, évek óta megvan, sose használtuk" Hát én meg kössz'ömszépen, én baromi sokat fogom használni:D
És igen. A rizsfőző nemcsak rizsfőző, hanem gyakorlatilag egy elektromos fazék. Rizst is főz, tökéletesre, bár fene sem tudja, hogyan. De bármilyen rizs legyen is, jó lesz benne. A távoli kelet misztikuma:D Emellett szoktam benne babot főzni, csicseriborsót, lehet tésztát, levest, akármit, még tojásrántottát is. A lehető legegyszerűbb, főz-melegít funkciókkal rendelkező legostobább darabban is.
Amióta visszaköltöztünk a tiszta szintre, nem használom olyan sokat- de a mai ebédem szinte teljesen a rizsfőzőben készült, sőt, tudok olyat is, ami teljességgel abban készülhet. Főz, párol...kár hogy nem mosogat, de amúgy tökéletes!

SÜLT TOFU, PÁROLT, MUSTÁRSZÓSZOS RÉPA, RIZS
- fél tömb tofu (15 deka, 150 ft)
- 1 szál répa (30 ft)
- 1 ek. mustár
- pár csepp szezámolaj
- 1 ek. szaké

A rizst jól átmosom, majd kis sóval a rizsfőzőbe teszem, főlé a gőzölőkosárba a felkockázott répát. Bekapcsolom, megfő. Mikor átállt a rizsfőző a "melegítés"re, a felszeletelt és befűszerezett (itt kínai vegyes fűszerkeverék) tofut kis szezámolajban, serpenyőben megsütöttem, a répához medig kikevertem a mustárból, szezámolajból és szakéból a mártást, megmikróztam, hogy az alkohol elillanjon, és összeforgattam a párolt répával. 
Ennyi az egész!
Bentóba is jó kombó ez.

Imádom a rizsfőzőmet. Egy komplett ebéd is elkészülhet benne: Jól befűszerezett csirkemellkockák egy alufóliabatyuban, szorosan lezárva, ezt a rizsre, fölé a gőzölőkosárba brokkoli, répa, 20 perc, míg megfő és a egy pillantást sem kell vetni rá. Esetleg csak a párolt zöldség öntetét kikeverni. Koliba, agglegényeknek, kapkodós anyukáknak vagy antiszakácsoknak- szerintem a rizsfőző zseniális dolog, kár (illetve, nekem éppen szerencse volt) hogy nem nagyon látják ezt meg benne. Egy komplett konyhát lehet vele helyettesíteni- sőt olyat is olvastam, hogy kenyeret is lehet benne sütni. Ezt még nem próbáltam, de ehhez sem kellett az extrabonyolult kombinált fajta:) 
ilyen az enyém:)

8 megjegyzés:

  1. Hm, nocsak, már nézegettem, de a boltban majd’ húszezer. Szeretem a "magvas" dolgokat, hajdinát, kölest is, meg a jó puha zabpehelykását. Biztos jó ezekre!

    VálaszTörlés
  2. bizony-bizony! zabkásához is nagyon jó, és valóban, köles, árpa is remekül megfő benne. tényleg nem tudom, hogyan csinálja, hogy minden tökéletesre fő benne (már amire nem kell figyelni, ezek a szemestermékek). Én 3000 ftért vettem, vaterán, mert nem kellett az előző tulajdonosnak, szerintem az értékét sem tudták. De kétségtelen, hogy újan iszonyú drága lenne...

    VálaszTörlés
  3. jaj! most jut eszembe, azt hiszem az aldiban láttam 5500-ért rizsfőzőt, és vaterán továbbra is ki lehet fogni jó ajánlatokat! 5000 ft körül már lehet venni, ha valaki valóban hasznosnak és szükségesnek érzi! :)

    VálaszTörlés
  4. Segítenél? A vaterán licitáltam egy rizsfőzőre, olyasmi, mint a tied. Egy bajom, az illető nem tudja garantálni, hogy működik-e készülék, mert nem próbálta ki, vadi új. én meg nem tudom mit csináljak. kellene is, nagyon sok rizst eszem, meg félek is, nincs kedvem oda-vissza postázgatni. itt a link...
    http://epitkezes-otthon.vatera.hu/konyha_konyhafelszereles/konyhai_edenyek/fozoedeny/rizsfozo_1737657308.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban pont olyan, mint az enyém...hát sajnos így messziről nem tudok sok mindent mondani, meg úgy látom, épp elkelt, sajnos puding próbája az evés. Egy hátulütő lehet, a hálózati csatlakozó. Megeshet, hogy nem passzol az európai konnektorba. Ezt mondjuk említhetné az eladó, erről nem szól semmit. Ettől függetlenül ez egy átalakítóval megoldható könnyedén. Különben is kell hozzá egy kábel, amit nem mutat a képeken, de sok minden használ olyat, ami kell hozzá, pl a grillsütőm és a szójatejfőző is... hát sajnos csak ennyit tudok így mondani. remélem azért segítettem.

      Törlés
  5. Hű, az a nyertes én vagyok. Az illető nagyon rendes, azt mondta visszaléphetek, de Ő nem garantál semmit és nem ad negatívot.
    Én meg így, már lüke vagyok. az a csatlakozó is zavar...
    szegény, most én miattam újra felrakhatja, ilyenkor úgy ég a pofám, de sem tudja, hogy működőképes-e...egyáltalán, hogy rakhatja így fel valaki.....
    azért mégis felhívtad valamire a figyelmem.köszike, majd nézelődök tovább... néztem a szójatejfőzőt, de sajnos nem láttam a vaterán, az is nagyon kellene...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ne is mondd! Én is mit kajtattam...
      Amúgy igen, szerintem is minimum lenne egy eladótól hogy kipróbálja, ez részéről nem tisztességes. Gondolom ő is azért nem próbálta ki mert nincs kábele hozzá:D

      Törlés
  6. na, visszaléptem.....ciki volt....most pedig másik után nézek......

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...