2011. május 23., hétfő

Maradékfelhasználás: Ratatouille-jos buci

Megesik néha, hogy az előző napi maradék egy embernek sok, kettőnek kevés, új menüt mégis lusta főzni az ember- ilyen eset állt fel nálunk is. Én nem akartam megint ratatouille-t enni, mivel tegnap ebédre és vacsira is azt ettem, T meg azt mondta, hogy ez neki sok, és kidobni nem fogja. Kénytelen voltam tehát mentőötlettel kiállni. Igencsak jól sikerült!

Ratatouille-jal töltött buci
- egy bő adag ratatouille
- maradék sajtcsücsök (gouda volt, kb 5-7 deka)
- fél kg teljeskiőrlésű tönkölyliszt
- 1 deci tejföl
- 1 tasak élesztőpor
- 1 deci víz, + esetleg még kicsi (edit: sztem ezt elírtam, 1 dl víz tuti nem elég, lehet az 2, sőt 2,5 is)
- 1 tk só
- szezámmag

Maga a bucitészta is mentőötlet volt, mert se tej, se tojás, tejfölből is csak pár kanál, épphogy egy tasak élesztőt találtam a szekrényben. Hát, gondoltam, kelttésztát már jól tudok csinálni, csak jó lesz ebből is valami! Összekevertem tehát a lisztet, az élesztőt és a sót, és kikevertem vízzel a tejfölt. Puha, de nem ragadós tésztát dagasztottam belőle, amit egy órát kelesztettem. Eztán 16, zölddió méretű golyóra osztottam, melyeket a tenyerem közt lapogattam ki tenyérméretű korongokká. egy-egy evőkanálnyi, széttrancsírozott sajttal felturbózott ratatouille-maradékkal töltöttem meg őket, majd gombóckákat gyúrtam belőle. Bevizeztem kiscit a tetjüket, és szezámmaggal szórtam meg. Forró sütőben negyed óra alatt lett kész.
Nagyon finom lett! A sajt egészen megváltoztatta a ratatouille-t, annak szaftja jól megízesítette a fantasztikusra sikerült tésztát. Azt hiszem, ezzel a tejfölös dologgal még játszani fogok, mert nagyon kellemes, puha tészta lett belőle! Néhány sajnos kirepedt, de a kifolyt, pirult sajt kárpótol az esztétikai hiányosságokért:)
A 16 db kettőnknek elég volt, sőt olyannyira elég volt, hogy összeszámolva... 6-ot el is kínálgattunk belőle. Tehát olyan 3személyesre bővítettünk egy bő egyszemélyes maradékot:) fincsiiiiiiiiiii :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...