2011. május 9., hétfő

Kimchi jjiggae, koreai kimcsileves

Készítettem korábban kimcsit, és amellett, hogy Koreában gyakorlatilag mindenhez eszik savanyúságképp, a belőle készíthető ételek királya a kimcsi-csige, a kimcsileves, ami a pokol tornácán is elférne, és nem mellékesen ha megfázásról van szó, hatékonyabb, mint egy láda neocitran.

KIMCHI JJIGAE


- fél üveg kimcsi
- 1 fej hagyma
- 3-4 gerezd fokhagyma
- 3 ek. szójaszósz
- 1 ek. almaecet
- kb. 2 bögre víz
- bors
- koreai chilipaszta lenne az autentikus, de most erős pista (ízlés szerint, én 2 teáskanállal tettem bele)
- kis olaj
- 15 deka tofu
- 15 deka marha- vagy disznóhús (én kihagytam)

A kimcsit kinyomkodtam, de a leve még kell, szóval tálba nyomjuk ki!! A kinyomott kimcsit deszkán kicsit felaprítottam, és pálcikákra vágram egy fej hagymát is. Ezeket kis olajon, nagy lángon, elkezdtem pirítani-üvegesíteni (aki tesz bele, az a hússal együtt pirítsa!). Pár perc elég neki. Eztán a kimcsilébe öntöttem egy pici ecetet (nem árt neki, tényleg, akármilyen erős is legyen a kimcsi!), a szójaszószt, borsot, az erős pistát, és belenyomtam a fokhagymát is. Ezzel öntöttem fel az illatozó levesalapot, majd adtam még hozzá vizet is. Nagy lángon felforraltam, közepesen főztem még 5 percet, majd alacsony lángon újabb öt percet, miután hozzáadtam a vékonyra szelt tofucsíkokat is. Főtt, langyosra hűlt rizzsel, esetleg babcsíra- salátával tálalják.

Mivel Koreában a rizst is kanállal eszik, ezért úgy szokták enni, hogy a kanalat egy kis rizzsel együtt merítik a levesbe. De lehet "mellé" is enni.
Kellemetlen illemszabály azonban, hogy nem illik az asztalnál orrot fújni. Nos, ha valaki ismeri a koreai konyhát, akkor ez elég komoly szabály: néha könnyezésig, fuldoklásig, orrfolyásig csípős ételeket főznek, és ez még enyhe kifejezés volt... szóval óvatosan a fűszerezéssel:)
Ja, és az enyém barnás lett az igazi aranyos-vöröses helyett, mert véletlen a sötét szójaszószból öntöttem bele a világos helyett... meh. Mindegy, az ízén nem lehetett érezni olyan nagyon- majdnemhogy autentikus lett! (bár nem fulladtam bele a chilibe az alján, szóval nem tökéletesen, de azért közel van:D)

4 megjegyzés:

  1. Szívesen! Remélem ízlik majd, fogysszátok egészséggel! :)

    VálaszTörlés
  2. Jól néz ki, bár rajtam kívül nálunk senki nem lenne rá vevő sajna.

    VálaszTörlés
  3. Hehe, ilyet csináltam a múlt héten, a család minden tagja kapott belőle... icipicit szidtak, hogy ez milyen erős :)))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...