2011. május 17., kedd

Bentó 2. és szójababcsíra reloaded

Újraindítottam a szójacsíranevelést, és most nem rontom el:D

Egyébként meg, szerda jön, tehát bentó is jön:)
kisebb rész: egy adag rizs, szezámsóval a tetején (igen, megborult kicsit)
Nagyobb rész: gyrosfűszeres szójakocka (hát, ezzel nem sikerült még megbarátkozni), párolt répakocka, a kis nyuszis üvegben pedig chilis-szezámolajos szójaszósz.
Nagyjából kiegyensúlyozott a bentó-alapelvek szerint:) kb 1:1:1 a szénhidrát-fehérje-zöldség arány, mivel a rizs elég lazán van a dobozban, pláne, hogy a kisebbik részben.
 Persze, mivel kapkodtam, a szójasütésnél megborult az olaj (is), így egy teáskanállal több került rá, mint kellett volna... franc egye a rohadt vizsgákat, meg a tanulást, meg a kapkodást, meg a kilötyögtetést... de majd belejövök:) végülis, egy japán szakos mivel is ehetné le a jegyzeteit, mint szójaszósszal...

4 megjegyzés:

  1. A csíráztatáskor a csíráknak folyamatosan levegőre van szükségük, így nem penészednek be (annyira). Ha nem tudod 45 fokos szögben kitámasztani, akkor a lecsöpögés után jobb az üveget szájával felfelé állítani. Sok sikert!

    VálaszTörlés
  2. köszönöm a tippet! kitámasztottam egy műanyag kanállal. Én is csodálkoztam ezen egyébként, hogy le kell fordítani, de hát így írták, és még nem próbáltam mást csíráztatni... köszönöm:)

    VálaszTörlés
  3. A nyuszi nagyon édes! A bentodobozodhoz adták vagy külön rendelted meg?
    Nagyon szeretem az ilyen cuki dolgokat, asszem most élem igazán a gyermekkoromat, ami kimaradt :) Csak hát a koromhoz képest kicsit nevetséges az egész. Munkahelyemen pl van egy bocim (meglepő, mi? :)) és vagy fegyelmeztem vele a csoportomat vagy vigasztaltam :)

    VálaszTörlés
  4. Azt külön rendeltem, kemény plusz 2.99$-ért a bentók mellett. Én is szeretem az ilyen "infantilis" dolgokat, szeretem ha feldobják a napomat, és nem szeretem ha valaki annyira komolynak akarja érezni magát hogy ezeket kiveti az életéből és besavanyodik:) tetszettek a bociajid, láttam őket a blogodon:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...