2011. április 11., hétfő

Véletlenül Vegán Vuszaka...izé, muszaka. Gyorsan.

Továbbra is mélyhűtőürítés: az ősz óta ott kallódó blansírozott padlizsán összefagyott csimbókja szabálytalan formája miatt erősen megnehezítette a pakolást. Hát elegem lett belőle. egy "véletlenül vegán" muszaka készült belőle, szójagranulátummal és szójatejjel, de komolyan, egy korrekt húsfaló mint én, illetve T, is megtévesztve érezte magát. Nem lehet észrevenni hogy nem darált hús, a besamel is gyönyörű, sűrű és nagyon finom. Jó vagyok:)
Ez egyébként nem egy hiteles muszakarecept, én nem vagyok hajlandó olajban sütögetni mindent. zsíros, időigényes, macerás, büdös, nem. Ehelyett egy gyors ragut kenek be besamellel és sütöm össze- így csinálják a görög gyorséttermek is. Hát akkor én miért szégyelljem?

TURBÓMUSZAKA
ez legalább egy életszagú kép.   
- egy bögre száraz szójagranulátum (vagy 30-40 deka darált hús, 350ft) 80ft
- egy fej hagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 2 db padlizsán (40-50deka) felkockázva, sós vízben kicsit kiáztatva (nálam blansírozott-mélyhűtött verzióban ugyanez) 200ft
- 2 közepes sűr.par. konzerv (110x2= 220ft)
- 5 deka margarin
- 4-5ek liszt
- 3 dl szójatej /tej
- só, bors, oregano, fahéj, szerecsendió

A felaprított hagymát és fokhagymát kicsit dinszteltem, majd a biovegetás forró vízbe áztatott és kinoymkodott szóját is hozzádobtam és pirítottam együtt. A padlizsánnal is futtattam egy kört. Ráöntöttem a paradicsomot egy kis vízzel, majd fűszereztem sóval, borssal, oreganoval, fahéjjal. Miután rottyant egyet, és a padlizsán is megfőtt, belesimítottam a kisebbik tepsimbe a ragut. Másik lábasban margarint olvasztottam, amit liszttel kikevertem, majd a tejet nagyon-nagyon apránként hozzáadva sűrű besamelt főztem, amit szerecsendióval, sóval és borssal fűszereztem. Ezt a padlizsános cucc tetejére csurgattam, és forró sütőben 15 perc alatt összesütöttem.
Remek! Jó kis hűvös, fokhagymás-joghurtos tésztával a legtutibb, legalábbis étteremben mindig úgy eszem. Most csak egy szelet kenyeret haripdáltam el mellé. És komolyan, ilyen masszív fűszerezés mellett kutya se veszi észre, hogy az nem hús... nagyon jól esett, régen ettem. És a szójagranulátum is jól vizsgázott, ezúttal.

Ez is van 4-6 személyes adag az tuti, de vegyük négynek. Ez esetben kb. 120ft az alapanyagkötség. Egy tizede az éttermi menünek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...