2011. április 6., szerda

Póréhagymás- krémsajtos rizottó

A rizottóhoz elég érdekesen viszonyulnak az emberek. Vagy fogalmuk sincs, mi az és teszkó b-rizsből csinálnak valami izét, ami inkább piláf, mint rizottó, vagy azt mondják, az húdenehéz és húdesznob és húdedrága kaja, de ebből egyik sem igaz. egyáltalán nem nehéz, és drágának sem mondanám, attól eltekintve, hogy valóban, csakis kerekszemű, és jó minőségű rizsből jó. De semmiképpen nem nehéz...a sznobot meg mindenki döntse el maga:)
Volt egy baseballütő méretű póréhagymánk, abból terveztem valamit már egy ideje, és hát, ha már hűtőürítés is esedékes...akkor ez kerekedett ki belőle.

PÓRÉHAGYMÁS-KRÉMSAJTOS RIZOTTÓ
- 2 bögre kerekszemű rizs (arborio vagy japonica, mindegyikkel jól sikerül) (160ft)
- 2 deci tejszín (150ft)
- 1 deci fehérbor
- 1 jó nagy póréhagyma (100 ft)
- 1 tömlős krémsajt (130 ft)
- 1,5l alaplé
- kakukkfű, bors
- 1 gerezd fokhagyma

A póréhagymát félcentisre karikáztam, és olívaolajon kicsit megfuttattam, majd pároltam pár percet. Ráborítottam a rizst, és nagy lángon pirítottam, míg kicsit kifehéredett, majd ráöntöttem a bort és a tejszínt. Közben az alaplevet felforraltam és takarékony folyamatosan forrón tartottam. A rizshez merőkanalanként adtam hozzá az alaplevet, míg az elfogyott. Alapszabály, hogy akkor kell alaplé, ha az edény alján a fakanalat elhúzva 2 mp-be telik, míg a rés összezárul. Alacsony lángon 20-30 perc alatt el lehet érni a kellemesen sűrű rizottóállagot, és a leves is elfogy. Akkor jó a rizottó, ha a lyukas fakanálon megáll, már nem csurog át a lyukon, valamint a fentebbi módszer is jól mutatja a megfelelő állagot. Kakukkfűvel és borssal fűszereztem, majd, mivel éppen nem volt vajam, amit ilyenkor a végén bele kéne tenni, egy 10dekás tömlős natúr krémsajtot nyomtam bele.
Akkor igazán jó, ha kimerve megtartja a "kupac" formáját, de a tányért kicsit megrázogatva szétterül, és a rizs nincs túlfőve, hanem érezni, hogy rágni kell.
Szóval a rizottó nem nehéz, egyáltalán, jó alapanyagok kellenek, és a bor, az elengedhetetlen. Alapléből is jobb lenne az igazi házi, de a jól bevált bioleveskocka sem szentségtörés, szerintem.

4 adag lett, össz kb. 540 ftból. Szóval drágának egyáltalán nem az:) És milyen finom, a kellemes, krémes rizs, az egyszerű, könnyed alapanyagok lassú főzéstől remekül összeolvadt íze...egyszerű és nagyszerű!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...