2011. április 7., csütörtök

Marokkói lencseleves

Ez az egyik első kaja, amit főztem, és T. abszolút kedvence. Én nem vagyok leveses, legalábbis a leves-főétel párosítást nagyon nem szeretem. Ha már leves, legyen leves. Izmos, sűrű, laktató, ami magában is megállja a helyét, csak egy kis friss, langyos, illatos kenyér kelljen hozzá és esetleg utána egy kis saláta… Hát ez egy ilyen leves. Toplistás.

MAROKKÓI LENCSELEVES


2 fej hagyma
2 ger. Fokhagyma
Diónyi friss gyömbér
1 bögre csicseriborsó, szárazon mérve, de min 12 órát áztatva (kb egy fél kilós tasak egyharmada, bő negyede) 130 ft
1 bögre lencse ( ahonnan a recept származik, de már rég elfelejtettem, egy-egy bögre vörös és barna? Zöld? Lencsét is ír, meg még plusz egy bögre babot is, de az már szerintem brutális, én csak sima barna/ zöld, szóval a hagyományos magyar lencséből szoktam egy bögrével tenni bele, ezt szárazon, áztatás nélkül) 100 ft
3-4 sárgarépa 70 ft
Egy jó nagy csipet római kömény, összetörve
2 tk. ras el hanout
Kis doboz sűr. Par. (70 ft)
Chili ízlés szerint
Olívaolaj
Bors

A hagymákat felaprítottam, a gyömbért és a fokhagymát lereszeltem. Alacsony lángon dinszteltem a hagymát, majd nagy lángon átfuttattam rajta a félkarikára-karikára vágott répát. Fűszereztem, és felöntöttem a csicseriborsóval, és kb 1,5 l vízzel. Beleborítottam a lencsét, és hagytam főni. A jól beáztatott csicseriborsó és a száraz lencse kb. egyszerre lesznek kész, és addigra a répa is remekül megpuhul, ez olyan 40 perc. Ha minden megfőtt, egy kis konzerv sűrített paradicsomot keverek bele. Majd a levest önmagával sűrítem: kb. az egy harmadát, vagy akár a felét kimerem, és botmixerrel krémesre turmixolom, majd visszakeverem az alapba. Ízlés szerint utánfűszerezhető, én szemre szoktam szórni a fűszereket…

Nem elnyomós, de kellemesen laktató és sűrű leves, illatos és fűszeres, egy klassz pirítóssal vagy friss kenyérrel remek ebéd, de autentikusan lehet hozzá smedát is sütni:)

Ez olyan 6 személyes mennyiség. Kevesebbet nem is éri meg főzni belőle:) Alig 400 ftból, továbbra is feltéve persze, hogy vannak fűszereink meg hagymák, kijön 6 főre való ebéd. 65 forint kb. fejenként. Ritka madár! És milyen finom!

A ras el hanout majdnem tökéletesen helyettesíthető garam masala- curry keverékével, amíg nem vettem ras el hanoutot, én is úgy főztem, és ugyanolyan illatos, fűszeres!

5 megjegyzés:

  1. "de autentikusan lehet hozzá smedát is sütni"

    Mi az a smeda?

    VálaszTörlés
  2. a smeda a marokkói lepénykenyér, azt hiszem búzadaraliszttel készül, de megnézem pontosan

    VálaszTörlés
  3. http://moroccanfood.about.com/od/breadandrice/r/smida_bread.htm íme:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon köszönöm !
    (És gratula a szuper receptekért!)

    VálaszTörlés
  5. nincs mit, és nekem meg nagyon jól esik a dicséret, köszi:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...