2011. április 24., vasárnap

Húsvét- vagyis a böjt vége.

Amikor a böjtöt elkezdtem, nem gondoltam volna, hogy valaha is ide fogok érni. Befejeztem a szakdogámat, reményeimet felülmúlóan jól sikerült szerintem, elégedett vagyok vele. Aztán majd meglátjuk, hogy a japán tanszék kekec tanárainak hogy fog tetszeni... reménykedjünk.

A böjt is jól ment. a teljes lisztet illetően szinte maradéktalanul eleget tudtam tenni az ígéretemnek, a húst erőfeszítés nélkül kihagytam, és nem is hiányzott. Ma furcsa volt húst enni, nem is esett jól. Azt hiszem, ettől fogva akkor fogok húst enni, ha húst akarok enni, és nem azért, mert csupán eszem. Remélem érthető a különbség- a mai mértéktelen húszabálás, mint hetente 5ször legalább, nekem eszméletlen sok, és érzem is, hogy jobb, ha nem eszem. Könnyebben emésztek, nem ér el kajakóma. Biztos vagyok benne, hogy egészségesebb. Ha valaki kiegyensúlyozott étrenddel rendben tudja tartani magát, nem mint a mai ostoba diétáscsirkék.
 A fehér cukrot szinte semmiség volt kihagyni. Eddig sem cukroztam teát, nem ettem táblányi csokikat. Napi egy engedményt pedig megengedtem magamnek, ha nagyon vágytam rá, ittam egy szójakakaót (alnatura-féle instant biokakaó valami eszméletlen finom!!! köze nincs a kristályvanilin ízű nesquikhez! de ezt asszem már írtam...), vagy elszopogattam egy, és kizárólag egy kocka csokit. És jól esett.

Ha a böjt a szellemi és testi megújulás és elmélkedés időszaka, akkor azt hiszem, a szellemit letudhatjuk a szakdogával, viszont a testit illetően, megtanultam, hogy menniyre fontos a mértékletesség. Mennyire jól esik este egy kocka csoki, ha nem akkor eszed és annyit, amiennyit akarsz. Milyen jó az a reggeli két tojás, ha tudod, hogy valóban tyúkból van, hogy finom, hogy friss, saját sütésű kenyeret harapsz mellé, amiben anyag is van, nem csak buborék. És milyen jó érzés hús nélkül jóllakni, és nem kifeküdni.
Annyi rossz, hogy a városban nem kapok enni gyakorlatilag. No sebaj, majd megoldjuk ezt is.
A lényeg, hogy sokat tanultam. És nagyon jól esik. és az az öt kiló fogyás is jól esik. És azt hiszem, a húselhagyás kivételével (és a barnalisztezés szigorának enyhítésével) megtartom ezt az étrendet. Mert rájöttem, hogy jó.
Remélem, áldott ünnepet tölt el mindenki a szerettei körében, és jut pár perce arra, hogy valóban elelmélkedjen, hogy miért is fontos a húsvét, és erőt nyerjen belőle. Boldog ünnepet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...