2011. április 1., péntek

Extrahiper-reformos zabpehelykeksz, és kontra: a karamellfagyi

Szakdogázom, suliba járok, könyvtárazok, és természetesen, ha valaki úgy étkezik, ahogy pillanatnyilag én, akkor a városban semmit, de semmit nem kap enni, kivéve a lipóti pékséges tönkölykockát és fittness croissant-t, és néhány vegabár méregdrága kajáit. Úgyhogy kénytelen vagyok betárazni néhány apró falatkát, ha már a szendvicskészítéshez lusta vagyok...meg azt nem is lehet suttyomban elnyammogni a könyvtárban:D És, mivel a DM-es tönkölykeksz meg hasonlók hosszú távon drágák, utánanéztem egy nagyon-nagyon egyszerű zabkeksznek, ami alig használ...bármit is. Nosaltyn találtam, de máshogy fűszereztem.

ZABKEKSZ
- 250 gr. zabpehely
- 1 dl méz
- 10 deka teljeskiőrlésű tönkölyliszt
- fűszerek ízlés szerint, én egy-egy erős tk. gyömbérport, fahéjat és ánizst javaslok
- 1 szűk tk. szódabikarbóna
- 1 tojás (biztos jó ebbe is a lenmagos megoldás)
- 10 deka margarin/ vaj (nomrális esetben vajpárti vagyok, nem nagyon szeretem a műanyag cuccokat, de most margarin került bele, noha tudom, lett volna jobb választás is, talán joghurttal kéne kipróbálni)

Előbb összekevertem a száraz hozzávalókat, majd összegyúrom a margarinnal, tojással és mézzel a tésztát. Kicsit törős, morzsálódós lett, de sütéskor összeállt: golflabda méretű golyókat sütőpapírra lapítottam, és nem totálforró, de azért jó meleg sütőbe tettem. sajnos a kolis sütő nem mutatja, hogy hőfokilag vagy akárhogyan is hol tart. De kb. 10 perc alatt kisültek. Kicsit alulfűszereztem, de most már a javított mennyiségeket adtam meg. Olyan igazi éhségűző keksz, negyed óra alatt kettőt elcsámcsog az ember és vagy megunja, vagy jóllakik mert annyit nyelt:D

És végül, tücsökbogár karamellfagyija, amit már linkeltem korábban. Megfagyott, de elég lassan, sajnos, így a víz kicsit szilánkos lett benne, össze kellett volna turmixolnom. Akiner erős mélyhűtője van, biztos nem jár majd így, mert nem csapódik ki a víz, ha gyorsabban fagy. De a lényeg, hogy ha a szilánkoktól eltekintünk, eszméletlen finom a fagyi. A legnagyobb bajom a karamellfagyikkal az szokott lenni, hogy inkább édesek, mint karamellásak, és én nem nagyon szeretem a cukros-cuppogós ragacsos ízt amúgy sem, és a karamellfagyik egyszerűen...rosszak. a fagyizósak. (fagyiscégnek dolgozom, ezerszer kóstoltam már, tudom mit beszélek) de ez, egy karamelles, pirultcukros, zsíros, krémes, fantasztikus valami. Nem műanyaggal habosított, nem porból varázsolt (mint az összes fagyi amit venni lehet), ez az igazi fagyi. Amiből 5 deka fedezi napi zsírszükségletedet... de sebaj. Ésszel kell enni, mint mindent. Ez akkor is egy zseniális fagyi. Még szerencse hogy tele a mélyhűtőm, mert ha helyem lenne, fagyi is mindig lenne. És a seggem is gigantikus lenne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...