2011. március 30., szerda

Ötperces zöldbabfőzelék

Bármennyire is szeretek főzni, vannak napok amikor egyszerűen nincs kedvem, nincs időm, nincs ötletem, nem vagyok éhes, nyűgös vagyok és fáradt... meg olyan napok is lehetnek amikor egyszerűen nincs kedvem brillírozni, akkor valami egyszerű nyammognivalóra vágyok és azonnal és lehetőleg ne kelljen megmozdulni se érte. Ilyen napokra való ez a kaja is, végtelenül egyszerű, gyors, olcsó, és általában van itthon hozzá minden.

Ja meg jut eszembe, a "vega" címkét a tojást tartalmazó kajáknál kicseréltem "húsmentes" -re*.

ÖTPERCES ZÖLDBABFŐZELÉK
hát ez egy béna kép, de ehhez sem volt türelmem...még csak a fényképezőért bemenni se.
-1 üveg sós-vizes zöldbab (210 ft)
- 1 pohár tejföl (120 ft)
- 3 ek. barnarizsliszt
- kapor, fokhagyma-vöröshagymakrém
- ecet (elhagyható)

A zöldbabot levestül egy kis lábasba öntöm, és engedek rá még egy kis vizet, hogy egy ujjnyira ellepje a babot. Trottyintok bele egy ek. vöröshagymakrémet és egy tk. fokhagymakrémet, miket csakis ilyen krízishelyzetekben használok, szórok bele egy-két tk szárított kaprot és felteszem forrni. Míg felforr, összekeverem a lisztet és a tejfölt, majd a forró főzőléből merve hozzá egy kicsit felmelegítem és -hígítom. Behabarom a főzeléket, és megvárom, míg rottyan egyet. szoktam bele egy kicsi ecetet is tenni, én így szeretem, de ez egyéni dolog:)

Nálunk fehérek a főzelékek, ugyanis anyukám alföldi. Nem is szerettem soha a piros főzelékeket. Zöldborsónál pl. egészen horrorisztikus a színhatás...

Olyan 3 adagnyi főzelék jön ki ebből (=110 ft/ adag) , és valóban 5 perc alatt. Jó, a kipakolást nem számoltam, meg a mosogatást se, de azokkal együtt is csak negyed óra. plusz negyed, míg behammantjuk:)

*(Vegán címke nálam nincs. Remélem nincs nekik bőrcipőjük sem. Tisztelem őket, ha következetesek. Addig nem)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...