2011. március 4., péntek

Hercegnős marhahúsos bourekas (falatka)

Mindenki, legalábbis minden pesti ismeri a hercegnős pékséget. Meg a termékeit. Meg az árait. És igazából az utóbbival van baj. Adalékanyagok, ilyesmik- feltételezem a bolti leveles tészta is tartalmazza őket, úgyhogy itt nem szállnék vitába. Viszont azt komolynak érzem, hogy 250 forintot képesek elkérni a sütikért, legyenek is bármilyen finomak. Mert hát igen, baromifinomak. Kedvenceink T-vel a marhahúsos bourekas, neki még a májas, nekem meg a grlillázstekercs (ami régen mogyorós tekercs néven futott) és bármi, ami pizzás. Néha elcsábulunk rájuk. És én minden alkalommal mondom, mikor otthagyunk egy ezrest a pulton egy jó nagy reggeliért, amit a campuson elnyammogunk (hosszúkávé cukor nélkül, 2 marhahúsos bourekas, 10 deka grillázs tekercs) hogy bakker, ezt én is meg tudnám otthon csinálni! És most kipróbáltam. És jelesre vizsgázott nálam a házi változat. De pszt, ne mondjátok el senkinek, mert lekommandóz a titkosrendőrség. (mint amikor azt írom, hogy HÁZI COCA COLA! Olyan durva az az fbi…)

MARHAHÚSOS ÉS PIZZÁS FALATKA



Egy csomag leveles tészta (teszkós, 190 ft)
Negyed kiló vegyes marha-sertés darált hús (teszkó, 200ft)
Egy nagy fej hagyma
1-1 ek ketchup, mustár 
só, bors

A pizzás csak azért készült, hogy elfogyjon a maradék, hűtőben lévő pizzaszósz és fél doboz kukorica. Egyébként a fenti mennyiség pont kijön egy tepsi marhahúsos cuccra:)

A hagymát felaprítottam, megdinszteltem kis olajon, rádobtam a marhahúst, megpirítottam, majd ketchuppal, mustárral, sóval és borssal ízesítettem. A kiolvasztott leveles tésztát 4 egyenlő részre vágtam, kinyújtottam olyan 12x 50 centisre őket (ez olyan 1mm vastagság, talán másfél), egyik felére rákupacoltam a húst, a másik felét beirdaltam, ráhajtottam, összenyomkodtam, feldaraboltam. Forró sütőbe toltam, az aljába löttyintettem egy felespohárnyi vizet és gyorsan rácsuktam az ajtót. Úgy vettem észre, leveles tésztához ez kell, különben olyan lesz, mint a rétegelt zsilettpenge. 12 percig sült.
Azt hiszem, egy kis felvert tojás nem ártott volna neki, mert eléggé sápadtkák lettek. No, majd legközelebb.
Ha húsos táska méretűre gyártottam volna, szerintem olyan 8-10 kijött volna belőle. 400 forintból:) ilyenkor olyan elégedett vagyok:D

Következő projekt a grillázstekercs lesz. Egyébként ezt a receptet is a saját honlapjukról lestem, hát magukra vessenek:) Én azért tettem volna bele egy kis bort, például. De a grillázscucc komolyabb feladat lesz:)

2 megjegyzés:

  1. Hmm. Érdekes pékárú, kipróbálandó :)

    A grillázstekercs érdekelni fog nagyon, mert a párom oda van érte.

    VálaszTörlés
  2. az egyébként érdekes lesz, mert összetevők alapján egy lágy vajas-tojásos kelttészta, ezekszerint kurva vékonyra nyújtva, és állítólag sima mogyorókrém van benne. viszont akkor miért grillázstekercs a neve? és miért van rajta az a karamellizált cukros izé? és miért fahéjas kicsit? nagyon komoly kísérlet lesz az, azt hiszem.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...