2011. március 30., szerda

Házisajt teszt

Amióta van a koliban bádogtehén, engem a sajtkészítés rettenetesen izgat. Hosszas neten való kutakodás után készítettem is már többször, a házi mozzarella és az egyszerű fehérsajt már lendületesen és gyorsan megy, tulajdonképpen a kettő különbsége csak annyi, hogy a mozzarellánál a túrót jól ki kell csavarni, és tésztadagasztásszerűen gyúrni kell, mikrózni kicsit, gyúrni, mikrózni, húzogatni, gyúrni, mikrózni, gyúrni...majd csinálok képeket mert még mindig elmaradt, pedig már ez is készült párszor. A sima fehérsajtot most kakukkfüves-fokhagymás olajban pácoltam. Először Makkánál láttam ezt a módszert, de azóta több helyen is. Bár én nem olyan sajtot csináltam mint ő, de a pácolás tőle jött. Íme.

FŰSZERES OLAJBAN PÁCOLT FEHÉRSAJT
A kép persze beégett. Fotózási antitalentum vagyok. 
- 2 l házi tej
- 2-3 ek. almaecet/ citromlé
- 1 ek só

- 1 deci olívaolaj (a lehető legjobb, ez az én pénztárcámnál a teszkós extraszűzben merült ki, de azért az sem mondható gagyinak mert épp eléggé drága)
- 1 deci napraforgóolaj
- 4-5 ág friss kakukkfű
- 2-3 gerezd fokhagyma

A tejet a sóval felforraltam, majd az ecettel még forrón kicsapattam belőle a túrót. Gézzel kibélelt szűrőn leszűrtem, és kicsit leöblítettem, hogy az ecet tolakodó íze kimenjen belőle. A túrót gézestül egy direkt erre a célra tartott műanyag ételesdobozba nyomkodtam. A doboz egy olcsó műanyag, egyszerű fajta, rajzszöggel centinként kiböködve, hogy a savó kifolyhasson, talán három-négydecis, szóval nem olyan nagy. A tetejének a peremét pedig levágtam, hogy beleilljen, ne rá. A dobozt mérőpohárba állítottam (pont fennakad rajta a pereménél, tökéletes) és egy vízzel töltött borosüveggel egy éjszakára lenyomatom.
Másnap felkockáztam a sajtot és az olajos pácba tettem. Pár hét érlelés nem árt neki a hűtőben, de már egy hét múlva is iszonyatosan finom lett!!

Sajnos a sajtkészítés idáig jutott, mert különféle sajtoltókat nem tudok beszerezni, és a pincehőmérséklet fenntartása se nagyon lehetséges. De érlelés nélküli sajtok, mint a feta, sőt, állítólag egy kis beoltással a kéksajt is könynen előállítható otthon. Hát majd meglátjuk. Próbálkozom majd:)

1 megjegyzés:

  1. Ez egy érdekes téma. Jővő7végén ha hazamegy anyámékhoz majd letesztelem, mert ott tudok eredeti friss házi tejet szerezni :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...