2011. március 15., kedd

Gazdag árpaleves

Árpagyöngyből akartam valamit főzni, de nagyon. Izgatta a fantáziámat. Viszont ilyen kásaféléhez nem volt kedvem, inkább levesben gondolkodtam. Hát, azt hiszem, ez a leves felülmúlta a reményeimet.

Néhány amerikai-angol oldalon nézegettem árpaleves-recepteket, amik tulajdonképpen mind tök hasonlóak, de valahogy egyiket sem csináltam meg hűen- inkább vettem az ötletet, és olyanra csináltam, amihez kedvem és alapanyagom volt.

GAZDAG ÁRPALEVES

1 csésze árpagyöngy (50 ft)
1 csésze vörösbab (100 ft)
1 csésze csicseriborsó (120 ft)
3 közepes répa (70 ft)
3 közepes krumpli (80 ft)
1 nagy fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
1 zöldségleves-kocka
1 közepes konzerv sűrített paradicsom (80 ft)
Só, bors, chili, római kömény, oregano, 2 babérlevél

Először is, a babot meg a csicseriborsót egy éjszakára beáztattam, majd sós vízben megfőztem. Természetesen, ha konzerves cuccaink vannak, az is jó. A hagymát felaprítottam, a fokhagymát átnyomtam, és olívaolajon gyorsan megpirítottam őket. A félkarikákra vágott sárgarépát és a felkockázott krumplit is megpirítottam kicsit, majd ráborítottam a babot, a borsót és az árpagyöngyöt, felöntöttem vízzel és belepottyantottam a leveskockát. Belekevertem a paradicsomot is, majd fűszereztem kellemes mennyiségű friss őrölt borssal, babérlevéllel, 1 tk morzsolt oreganoval, és kanál hátával kicsit megropogtatott, de nem összetört jó nagy csipetnyi római köménnyel. És tettem bele egy csipet őrölt chilit is, csak a kis ZAP!!-íz kedvéért. Forrás után közepes lángon addig főztem, míg a répa megpuhult, addigra természetesen minden más is jó lett. A víz tök szubjektív, érdemes utánatöltögetni is, mert ahogy az árpa fő, besűríti a levest és ajánlatos lehet plusz vizet hozzátenni.

Rettenetesen finom lett! Főzelékesen sűrű, fűszeres, paradicsomos leves, egy csöppnyi csípősséggel, sok-sok finom babbal és zöldséggel, és a kellemes-puhára főtt árpagyönggyel. Egészséges, laktató, vega, és isssstentelen finom.
Érdemes lehet kipróbálni majd akkor, amikor nem lesznek már ilyen drágák a zöldségek- zellerszárral, cukkinivel, pritaminpaprikával. Júúúúúúújdekirály lehet.

Bár azt hiszem, a csicseriborsó és a bab együtt kicsit sok bele, de hát ha ez egy gazdag leves, akkor legyen pofátlanul gazdag leves:D ( csóró egyetemistának- adagonként, fűszereket nem számítva persze, 100 ft körüli átlagáron:P )

Egyébként azt olvastam, hogy a csicseriborsót bagolyborsónak is hívják. VÉÉÉÉGRE nem érzem magam hülyének, hogy szerintem úgy néz ki, mint kicsi bagoly/ sólyom / madárkoponyák!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...