2011. március 23., szerda

Cukkinis tabbouleh- Frisset! Zöldet! Finomat!

Amióta az ösztöndíjamra izzítok, azóta akarok bulgurt venni. Amióta megvettem, pörög az agyam, hogy hogyan készítsem el. Ettem már, otthon, nyáron nem ritka ebédalapanyag, piláfot is főztem már belőle. De most végre lett belőle tabbouleh is!
A piacon sajnos még mindig spanyol meg marokkói meg kitudjamilyen, kőkemény, tápoldatízű paradicsom van. Viszont kellemes árú és kinézetű kígyóubi és cukkini is akadt- ezeken nem annyira érződik, még ha fóliasátras is. A szerencsés együttállást egy csalogató mentacsokor koronázta meg. Végeredmény alul látható, a tanulság pedig: aki százvattos vigyorral mászkál a piacon, az bizony baromi finomat fog ma ebédelni :)

CUKKINIS BULGURSALÁTA (Tabbouleh)

- 1 fiatalkorú, kígyóuborka méretű, friss, vidám cukkini (150 ft)
- egy fél kígyóuborka (60 ft)
- fél tömb (10 deka) sós-pácos lágysajt (nem hívnám fetának mert nem kecske volt, de olyan kellemes, középkategóriás, finom feta jellegű fehérsajt, 170 ft)
- 1 fej lilahagyma
- 3/4 bögre bulgur (370ft a fél kg, ez legyen mondjuk 100ft)
- fél citrom leve (vagy 2 ek citromlé de nekem pont volt citromom)
- kizárólag!!!! friss menta (csokor 150, a felhasznált 50ft-nyi)
- olívaolaj, só, bors
- szezámmag

A rizsfőzőmben feltettem a bulgurt kis sóval főni. Aztán száraz serpenyőben megpirítottam 2 ek. szezámmagot, kicsit barnásra, illatosra. Beleszórtam a nagy tálamba (ami alkalomadtán kelesztőtál is szokott lenni). Félcentisre felkarikáztam a cukkinit, és megsóztam, tekertem rá jó sok tarkaborsot, majd kis olívaolajon elkezdtem a serpenyőben sütni. Menőbb lett volna a grillezés de hiányos konyhafelszerelésű kollégista abban főz, ami van:) Mellékesen nem hiszem hogy nagy különbséget tett volna... na mindegy, szóval sül a cukkini. Fél szemmel figyeltem, míg felvágtam a negyedekre vágott hagymát, a sajtot pedig kis kockákra, és mind a tálba szórtam. Az időközben sülő cukkinikarikákat is belepottyantgattam, majd a kifőtt bulgurt is rálapátoltam. Meglocsoltam olívaolajjal, citromlével, tekertem még rá egy kis borsot. A vett mentacsokor 3 gyönyörűséges szálának maréknyi illatos levelét nagyon apróra vágtam, a tálba szórtam ezt is, és összeforgattam az egész mindenséget.

Jellemző T. hozzáállása: "ne csinálj sokat, én eszem tegnapi makarónit", "hm, ennek a cukkininek jó illata van!", "hú, sajt is lesz benne?", "csak megkóstolom...", "aztabüdös, de finom volt, mindjárt szétrepedek"
Valóban nagyon jó volt. Pont ilyen kajára vágytam. Friss, zöld, ízes, illatos, tavaszi, könnyű. És T-nek is tetszett:)
Ez a mennyiség 2 éhes vagy 3 szerény ember ebédje lehet. 3-ra kibővíthető, ha adunk hozzá hagyományos marokkói lepénykenyeret. Kettőnk ebédje tehát kb. 500 ft befektetéssel készült, és igaz, hogy most kicsit fényűző, de még mindig nem annyira, mint ha kétszer ennyiért 1-1 gyrost ettünk volna.

EDIT: így egy évvel később annyit mondanék, hogy a bulurt elég leforrázni és lefedve fél órát békén hagyni, tökéletesen puha lesz, és a cukkinit egyszerűbb egy pici vízzel fedő alatt előpárolni majd lekapatni kicsit. Fedővel rázogatni is könnyebb, mint lapáttal keverni próbálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...