2011. március 9., szerda

Böjt

Hamvazószerda van. Mától böjt. Soha nem tartottuk be, nem vagyunk vallásos család, nem vagyunk reformkajás család. Kényelmesebb is. Viszont én idén úgy döntöttem, hogy ha az év 325, 25 egyéb napján kényelmes vagyok, akkor most ebben a negyvenben csakazértsem leszek az. Tekintve, hogy már Nigella zabálásait is úgy értettem meg, hogy ő néha tisztítókúrát tart, azért nem 120 kilós, csak nőiesen telt, akkor itt az ideje, hogy én is tisztítókúrát tartsak- ugyanis az egész éves boldog szerelmes nagy evések kényelmetlen párnákká nőttek.
És hát mikor tartaná az ember, mint böjtkor- teljesen kézenfekvő. Egyszerű parasztlogikával: Nincsenek még kiscsibék, a téli disznó friss részei elfogytak, a száraz részei még érnek/füstölődnek, épphogy csak friss zöldségek akadnak, de csak a késői szakaszán- mit eszik az ember ilyenkor? Hát gabonát, esetleg. Néhányfajta kamrai téltűrő zöldséget. Tejet, sajtot, túrót. Csírákat. Hüvelyeseket.
Natehát, az én étrendem is ez lesz. Teljes kiőrlésű liszt, zabpehely, köles, árpa, zöldségek-gyümölcsök (preferált az idényzöldség, káposzta, répa, korai cuccok, alma, narancs, grapefruit, aszalványok és fagyasztványok), túró, házisajt, kefir, joghurt, lencse, bab, csicseriborsó, olajos magok. Esetleg tofu, szójapufik, de ezek a dilibogyóm miatt nem kifejezetten ajánlatosak (a szója rendkívül sok növényi ösztrogént tartalmaz), meg hát ugye bízhatunk a reformélelmiszer-boltok perverz kínálatában is, amik úgyis fel lesznek pörgetve ugyane apropóból. Nem tom miért, nekem a szójakolbász és kölesből préselt műfüstös álszalonna és hasonlók mindig is ellenszenvesek voltak. Aki kolbászt akar enni mi a frászért vega meg bijó? Nem értem. Meg azt se, hogy mi a rákért keverik ezeket össze az emberek, és miért hiszik, hogy az egyik a másik nélkül nem megy. Na mindegy. Ezzel kapcsolatban eléggé szentségtörő (=önálló) véleményem van, legalábbis az efféle térítők szemében.

Szóval böjtöt tartok, hús, finomliszt, fehér cukor és lehetőleg alkohol nélkül, napi minimum 2,5 l vízzel, tornával, 5szöri gyümölccsel-zöldséggel. Egyetemmel, szakdogával, Tomival. Ja, és beruházok egy mérlegre is.

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...