2011. február 16., szerda

Zöldséges tócsni/cicege/beré/lapcsánka/görhöny/krumplis izé

Ejnye, de régen írtam, és ejnye, hogy még mindig nincs szerencsétlen fényképezőgépem. Telefonom sem. Na mindegy, kölcsöngéptől kölcsönkép érkezik hamarosan. Ha megkapom, ki is teszem rögtön.

Megint vega. Egy kis szünet után folytattam a diétázást, ez azt jelenti, hogy zöldségeket eszem nagyon sokat, teljes kiőrlésű lisztet használok, 3naponta sütöm a tönkölykenyereket, ésatöbbi. És ennek a diétának lett hozadéka ez a cicege, vagy zöldségpalacsinta, vagy akárminek is lehet nevezni.
Egy kínai étteremben ettem valami olyasmit, hogy egy ropogós krumplis lángos-szerű alap, benne répa, káposzta, borsó. Nagyon ízlett, de gondoltam én is meg tudom csinálni. Kicsit dúsabban, de kalóriaszegényebben. Mivel nem bő olajban sütöttem, és ehhez is tönkölylisztet használtam.
Ja, és remek maradékeltüntető kaja, mert az előző napi pizzázás konzervmaradékait, a gombát és a kukoricát, bele lehetett ölni:)

ZÖLDSÉGES AKÁRMICSODA
- 2 hatalmas répa (60 ft)
- 2 fej karalábé (150 ft)
- negyed káposzta (30 ft)
- fél konzerv kukorica (100 ft fele...)
- fél konzerv szeletelt csiperke (220 ft fele...)
- 4-5 krumpli (80 ft)
- 4 tojás (120 ft)
- 1 fej lilahagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- teáskanál kakukkfű, só
- kb 15 dkg. liszt
- sütőpor

Minden zöldséget megpucoltam és lereszeltem a reszelő nagylyukú részén, kivéve a fokhagymát, amit a kicsin. Beleütöttem a zöldségkeverékbe 4 tojást, és fűszereztem, sütőporoztam, és a liszttel masszává kevertem az egészet. Alig olajos serpenyőben sütöttem, lehet bő olajban is, persze, úgy ropogósabb lesz. Maréknyi gombócokat vettem a masszából, és lapítottam a serpenyőbe. Mindkét oldalát olyan 3-3 percig sütöttem, majd fokhagymás-oreganos kefirrel ettük.
Nagyon hasonlít a kínaisra, de ezerszer jobb:)

Megígérem, kép jön hamarosan.
20 tenyérnyi méretű lepényke lett belőle, ami szerintem olyan 5 emberes adag. cirka 550 ftból, 5 adag kaja, az főnként 110 ft, ami kevesebb, mint 10 deka párizsi és 4 zsemle. sőt, konkrétan a 4 zsemlét is megüti:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...