2011. február 28., hétfő

Palócleves- Maradékfelhasználás 3.

Igen, igen, tele a mélyhűtő. Túlzottan is. Csirkeszárny, darált hús, pizzatészta, hal, blansírozott padlizsán, ceruzabab, és ez mind a kis szmolenszk szovjet hűtő iciripiciri mélyhűtőjében. Ja, meg az a bödön pörkölt, meg a spenót, meg a túró… ezekből főztem egy frenetikus hétvégi ebédet.

PALÓCLEVES
Folytatjuk a maradékfelhasználás című sorozatunkat.


- egy nagy adag pörkölt (olyan 3személyes méret)
- egy üveg vágott, sós vízben eltett zöldbab (220 ft)
- egy evőkanál szárított kapor 
- egy kis doboz tejföl (110 ft)
- 3 répa (80 ft)
- Fél kg krumpli (100 ft)
- Almaecet
- Liszt

A pörköltjégkrémet kipattintottam a dobozból, és alacsony lángon a fazékban elkezdtem kiolvasztani. Mikor már szinte forrt, rászórtam a kaprot és illatosra pirítottam benne. Majd ráöntöttem a babot, levével együtt, valamint a félkarikákra vágott, tisztított répát, és a megpucolt-felkockázott krumplit. Egy babos-befőttesüvegnyi vizet öntöttem még rá, meg még egy kicsit, és összekevertem az egészet. Forrás után alacsonyabb lángon addig főztem, míg a répa megpuhult- ekkor a tejfölt 2 ek. Liszttel kikevertem csomómentesre, és behabartam a levest. A habaráshoz mindig tenni kell egy merőkanálnyit a forró levesből, apránként, mert így kissé kiegyenlítjük a hőkülönbséget, és a levesben nem ugrik össze, nem csomósodik be a habarás. Összeforraltam és még 3 ek almaecettel tettem még ízesebbé. Én így szeretem, de az ecet elhagyható. 1-2 deci száraz fehérborral, az ecet helyett, lehet savanyítani és egy kis pluszt vinni a levesbe, de pont nem vettem főzőbort, úgyhogy nem tettem bele.
Spenótos-túrós lepényt sütöttem hozzá könnyed másodiknak, recept a következő bejegyzésben.

Kb. 6 adag leves lett, magyarul baromi sok. Költség: 500 forint. Ismét 100 ft alá varázsoltunk egy adag ebédet. Nem fantasztikus? :)

2 megjegyzés:

  1. Nekem ez 1000ből jönne ki, mert a pörköltet is elő kell állítanom :)

    VálaszTörlés
  2. naigen, ez direktbe ilyen maradékpusztítós cucc...amúgy én nem állnék neki pörköltet főzni az biztos...jó hogy kapunk párhavonta egy vödörrel. Épp elég is belőle.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...