2011. február 25., péntek

Kínai??? Szójás sült tészta- Maradékfelhasználás 2.

Újabb maradékfelhasználási akció, még mindig a sült hússal küzdök. De ezzel már elfogyott.

SZÓJASZÓSZOS SÜLT TÉSZTA



 - 3-4 szelet sült hús
- 250 gr. gomba (ez csak azért, mert előző nap közeli lejárattal vettem, 150 ftért, és el kellett használni valahogy, egyébként nem fontos)
- 20 dkg. fehérkáposzta  (egy nagy fej nyolcada) (most tényleg, számoljam ki, hogy 30 ft?)
- 3 közepes répa (60 ft)
- egy marék fagyasztott ceruzabab (elnézve a zacsit, olyan 15 deka lehetett, 60ft körül)
- fél csomag spagettitészta (90 ft)
- 2 ek. édes sötét és 2 ek. világos sós szójaszósz
- 2 ger. fokhagyma
- hüvelykujjnyi gyömbér
- 3 fej közepes hagyma
- só, olaj, ötfűszer-keverék, esetleg chili vagy erős pista

A vizet feltettem forrni a  tésztának, közben felaprítottam egy fej hagymát, a másik kettőt pedig cikkekre vágtam. Lereszeltem a répát (nem volt türelmem gyufára vagdosni), megtisztítottam a gombát, felszeleteltem vékonyra a káposztát. Felforrósítottam a wokomat , öntöttem bele egy kis olajat, és belereszeltem a fokhagymákat és a gyömbért, valamint beleszórtam a felaprított hagymát, és a felcsíkozott sült húst. Dinszteltem egy kicsit, majd rászórtam a gombát, azt egészen puhulásig pároltam, fedő alatt. Nem nagyon akartam vagánykodni a félig gyers gombával, ha közeli lejárattal vettem... de nem volt semmi baja, szóval fölösleges aggodalom:) A gombára ráborítottam a répát, káposztát, az összetördelt ceruzababot, meeeeeeg az összes többi korábban emlegetett zöldséget. Megszórtam az ötfűszerkeverékkel. Eddigre pont kifőtt a tészta, és mire leszűrtem (pontosabban: mire végre sikerült leszűrni) a zöldésgek is magkapták azt a kínai konyhában kedvelt, félig roppanós-félig puha állapotot. És a viszonylag száraz sült hús is kapott egy kis gombás-zöldséges-fűszeres szaftos ízt. Ráborítottam az egészre a tésztát, a kétféle szójaszószból löttyintettem rá, és összemelegítettem az egészet.
Igazából már csak szezámolaj kellett volna rá, de amíg nincs ösztöndíj, nincs szezámolaj.
Kegyetlen világ.

4 főre számíthatjuk ezt az adagot, mivel T-vel két nagy evésünkbe került elpusztítani. Számoljunk. Sült hús volt, hagymák és gyömbér is. Szójaszósz is, tészta is, de ha nagyon fontos, akkor az 90.- a fél csomagra. ott vannak a zöldségek, leosztva persze a felhasznált mennyiség és az ár, minden együtt 390 ft. Négy adag kaja, fincsi, marhajó, elfogyott a sült hús is, és van a hűtőben egy csomó más alapanyagunk még. Tök haszon. 100ftért! Mindig elámulok hogy mennyire olcsó főzni:D még ha a fűszerek meg a hagymák meg ilyesmik a bevásárlásban igenis komoly összegek lehetnek. Sokáig kitartanak, na. :)


Igazság szerint rühellem, ha kínainak neveznek minden kaját, amiben tökvéletlenül szójaszósz van. Egyébként meg spagetti van benne meg mittudoménmi van benne, és oké, hogy a legegyszerűbb és legkönnyebben hozzáférhető "kínai" ízesítő a szójaszósz, de azért pl. egy sültcsirke nem szójaszósztól lesz kínai. Ugyanígy vannak problémáim a japán konyha kategorizálásával és europizálásával, de hát lehet hogy csak azért érint ez ilyen érzékenyen, mert keleti szakos vagyok és ez a szakbarbárságom kibukkanása. Néha azért elámulok. Na mindegy, nem okostojáskodom, mert tisztában vagyok vele hogy én is vétek hibákat. De azért, a sushi nem feltétlenül nyers hal és a matcha sem maccha. Moccha esetleg, de az kávé, nem tea.
najó, morcolás befejezve.

2 megjegyzés:

  1. Nagy örömmel olvasom mindig a bejegyzéseidet. Kicsit írigylem a kollégiumot, ahol erre van lehetőség, mert hát az 1970 körüli években ez nem lehetett volna lehetséges. Meg nem is álmodtunk más népek ételeiről, nem ismertük őket. Mégis van új a páraelszívó alatt! (Már ha van ilyen a konyhában...) Szóval, nagyon tetszik a realista és fantáziadús hozzállásotok. És bevallom, ennyi év fásult főzés után jólesik nekem a friss látásmód - jé, hisz ilyet főzhetek én is!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen! nagyon jól esik, hogy ezt mondod! Amióta indítottam a blogot, egyre több a sikerélményem, és az efféle hozzászólások jelentenek a legtöbbet- nemcsak kispénzű egyetemistánkak mondhatok újat hanem gyakorlottabbaknak is:) Köszönöm a kedves szavakat!

    (ez egyébként egy rendkívül jól felszerelt koli: nemcsak mikró van, mint az előző helyen, hanem van szintenként 2-2 sütős gáztűzhely, és vízforraló is. szóval szerencse:) bár ha már sütő van, lehetne szintenként egy tepsi is, dehát mindegy:) ezen a kolin belül ráadásul ez a legjobb szint is, csak ezért megy ilyen jól minden)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...