2011. február 7., hétfő

Diéta- rozskenyér, párolt káposzta

A nagy téli zabálások és vizsgaidőszak-hozta sörözések következtében elég kellemetlenül meghízottnak kezdtem magam érezni, így úgy döntöttem, diétázom kicsit. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem eszem, nem főzök- én nem vagyok az az eszetlen önjelölt diétamániás, akinek a diéta azt jelenti hogy "csak almát eszem" vagy "csak salátát fogok enni" vagy "nem eszem krumplittésztátkenyeret". Ezek szerintem marhaságok. Enni kell, egyszerűen mást kell enni. és nem zabálni.
Tehát az étrendem reggel 2 tojás, 1 szelet teljes kiőrlésű rozskenyér. Ebédre rendszerint salátát eszem tonhalkonzervvel/ sült csirkemellel /sült hallal és zabkorpával. Vacsira 1 kefir és egy újabb szelet rozskenyér.
Eredetileg teljes tönkölykenyeret akartam sütni, de nem kaptam lisztet. Azóta vettem, tehát a következő próbálkozásom az lesz. Amúgy nagyon jól megy, a rozskenyér ízlik és igencsak érzem jótékony hatását. Különben is rühellem a mindenféle szirszarokkal felfújt bolti lufikenyeret, gyakran sütök magamnak, de a teljes liszteket illetően ez volt az első próbálkozásom. Hát, kellett volna bele tennem búzalisztet is, erre gondolhattam volna, mert nem nagyon kelt meg vagy lett lyukacsos a tészta, de tulajdonképpen az ilyen kenyerek amúgy is tömörek, elégedett vagyok azért a végeredménnyel, mert árban negyedannyiba jött ki, mintha vettem volna bolti teljes magos kenyeret. Sőt.

ROZSKENYÉR
Kicsit túlvakuztam a képet. Rohadtul nem tudok fényképezni.

- fél kg. teljes kiőrlésű rozsliszt
- 2-3 ek. olaj
- 1/3 csomag élesztő
- teáskanál sütőpor
- jó nagy marék lenmag
- 1tk. só
- víz, ami nem tudom mennyi volt, amennyit felvesz.

Összekevertem, ledagasztottam, fél napot kelesztettem, de nem kelt sokat. Talán sörrel kipróbálom legközelebb, hoyg felnyomja-e. Fél óra alatt megvolt forró sütőben.

Ahol bevagdostam, azok a szeletek. Elég masszív kenyér ez. Olyan őzvadász fajta. De nagyon finom, bár a belseje tömör és ragacsos. Nem sikerült olyan jól mint akartam, de ehetőnek ehető, és finom.

EDIT:
Időközben ezerszer jobb rozskenyeret csináltam már, rájőve sok hibára, amit itt elkövettem. Például a kenyérbe kell búzaliszt, vagy sikér, anélkül mindig ragacsos marad. így 30-20 dkg rozs- tönköly összeállításban, élesztővel és sütőporral jól sikerült, de mondjuk 1-2 ek. búzasikér is javít a dolgon.

Egyik nap olvastam fahéjas párolt káposztáról. Nem volt nekem újdonság a dolog, ettem már, csak egyszerűen az, hogy marhán megkívántam. Nem is volt már salátakeverékem, viszont káposztám igen. Megcsináltam hát. Mellette egy negyed csirkemell, fokhagymás olajban pirítva.

FAHÉJAS PÁROLT KÁPOSZTA

- 1ek cukor
- 2-3 ek olaj
- 1 kg káposzta (ez nálam egy fél fej volt)
- szegfűbors, őrölt fahéj, babérlevél, só, bors
- ecet

Az olajon megkaramellizéltam a cukrot, majd belekevertem a káposztát és pirítottam kicsit, míg illatos lett. felöntöttem fél pohár vízzel, szórtam bele 2 babérlevelet, sót, borsot, egy tk. fahéjat, 4 szegfűborsot. Fedő alatt negyed óra alatt lett puha, a végén 2 ek almaecetet öntöttem rá.

A napokban szerintem saláta lesz, mert sok alapanyagot vettem hozzá a piacon, aztán főzök majd répafőzeléket, vagy répapürét. vagy ilyesmit. mert az fincsi.
A diéta meg jól halad szerintem, bár kicsit kómás vagyok néha. De érdekes amúgy, hogy nem vagyok kívánós. meg éhes sem. jó tapasztalat, a teljes kiőrlésű kenyereket illetően. A boltival még nem volt ilyen!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...