2011. február 26., szombat

Alapok

Egy, a közelmúltban történt megdöbbentő eset nyomán jutott eszembe, hogy hiába kolikaja a blogom proflija, és célja az, hogy az egyetemisták megtanuljanak főzni, könnyedén dobálózom olyanokkal, hogy dinsztelek meg kelttésztát gyúrok meg habarok meg ilyenek. Ezeket egy jóravaló háziasszony tudja, viszont találkoztam olyannal, aki nem tudott egy pizzát összerakni. Nem pizzát sütni, hanem a kész lapot megkenni szósszal és rárakosgatni a dolgokat. Ennyire konyhaanalfabétát még életemben nem láttam, szerintem ez már durva, és nem antiszakács, hanem az élet minden területén eszméletlenül fantáziátlan és buta ember lehet. Ilyet azért persze nem gyakran látni, de volt, hogy valaki addig nem csinált tojásrántottát, amíg meg nem mutattam neki, hogy a tojást nem úgy kell felverni, hogy kevergeted mint a kávéban a cukrot. Hát igen. Ezt azért nem fogom elmagyarázni, de rájöttem, hogy az alapvető dolgokat illene. Ha már az anyja mellett valaki nem tanulja meg, valahonnan tanulja meg. Úgyhogy írok majd egy olyanfajta bejegyzést a közeljövőben, ami elmagyarázza az alapokat- bár ezer helyen fenn vannak már az ilyesmik, legyenek itt is. Mert ide azért kell:)

2 megjegyzés:

  1. Szia Mókus!

    Én a NUK-ban laktam 3 évig, szóval ismerem a körülményeket. Nagy respect, hogy ilyen ügyi vagy! Én is mindig főztem, sütöttem a koliba is, de azok az 50 éves munkásszállós sütők... Hogy mit tudtak művelni az ember finom kuglófjával! El is ment tőle a kedvem egy darabig :( Szóval minden tisztelet a tiéd, remélem a Vezér úti jobb egy kicsit!
    Amit igazából akartam írni a poszttal kapcsolatban, hogy igen, vannak ilyen emberek, tanúsíthatom. Egyszer megszántunk egy szegény párt, akik zacskós császármorzsát csesztek el, de nagyon. Épp akkor vettük ki a 8. pizzát, odaadtuk nekik, ne halljanak éhen...
    Egyébként lehetnénk testvérblog :) Ahogy nézem elég hasonló az ízlésünk, egyszerre is indítottunk :)
    Jó főzőcskézést!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...