2011. január 25., kedd

Fűszereket ültettem

Világéletemben beton panellapok között éltem, és hatalmas szívfájdalmam volt, hogy nincs kertünk, nincs cicánk, nincs csirkénk, sem almafánk, répánk, vagy szőlőnk. Még erkélyünk sincs. Ezt a városi fájdalmat enyhítendő, édesanyámmal sokat "kerészkedtünk", cserepekben persze, a lakás tele növénnyel, már amennyire elfér, és bennem is megmaradt ez a növényszeretet, és tovább él az igény a napmeleg paradicsom, friss fűszerek, igazi rohangálós boldog csirke iránt. Most, az apró koliszoba, hogy végre a magaménak mondható (és nem csak az az egy szem ágy, ami jut) lehetővé teszi az efféle úri huncutságokat- elhatároztam, hogy én paradicsomot és fűszereket fogok ültetni. HOGYAN paradicsomot? haha! ki van ez találva, kéremszépen. 

Okéoké, kicsit demagóg, tv-shopos cucc, de milyen jó ötlet!! Meg fogom csinálni. Jön a tavasz, hajtatok kis paradicsompalántákat, és tuti megcsinálom. Komoly! én már csak ilyen megszállott vagyok.

Most viszont kaukkfüvet, bazsalikomot és oregánót ültettem egy virágládába (bár állítólag nem jó ötlet egy földben különféle fűszereket összeültetni, de kérem, ki a fenének van helye külön cserepekhez??) és borsmentát egy kisebb cserépbe. Kíváncsi leszek. Viszont el kell majd mennem megint földet venni, mert 10l összetapicskolva eltűnt a virágládában. Ki hitte volna. Szép kis üvegházat csináltam rá folpackból, de persze pont ilyenkor jön vissza a havazás és megy el a szemkiverő napsütés. Meh.
Majd fényképezek, ha hajtanak a növénykék, egyelőre csak csíráznak, nem sok látnivaló akad rajtuk. Meg majd dokumentálom a paradicsomprojektet is. (egyébként vérszemet kaptam, és a paradicsommagok mellé vettem minipadlizsánt és praitaminpaprikát is, hátha... igen, T a világ legtürelmesebb férfija:D)

3 megjegyzés:

  1. Keresztapunak régen mindig volt paradicsoma a 6.-on, ahol most mi lakunk. Én is akarok majd tavasszal :)

    VálaszTörlés
  2. Jaa, én is olvastam hogy a paradicsom jól elvan lakásban csak ugye az volt a bajom, hogy bazinagy cserép kellett volna hozzá, és nincs annyi helyem. így fellógatva viszont baromi jó! bár még ki kell találnom hogy én ezt házilag hogy fogom megcsinálni- mert minimum 2000ftot egy láncon lógó nejlonzsákért nem adok...

    talán az lesz h veszek ikeában 300ftos papírkosarakat vagy eurósban műanyag vödröket és úgy... kell nekem a padlizsán is:D

    VálaszTörlés
  3. Nem kommentmániás vagyok, csak még eszembe jutott, hogy a New Gardenekben, az Oázisokban meg a Safruban is vannak ilyen helytakarékos zöldségnövények, már eleve úgy adják el, hogy lehet látni, mire képesek.
    A Safru Budaörsön van, a régi sasadi nagybani piac mellett. Elég jó kis kertészet, megbízható.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...