2011. január 24., hétfő

Alapfelszerelés

Szerencsésnek mondhatom magam, a koliban a párommal, T-vel lakhatok, így a kétfős szobához járó egyik szekrény teljesen kajával és főzős cuccokkal lehet tele. Aki kevésbé szerencsés, az se aggódjon, nem sok dolgot kell egy polcra zsúfolni- pláne, ha a szobatársakkal olyan a megegyezés, közös használat és hasonlók nagyon sok helyet spórolnak az efféle eszközöknek. Lássuk, mi az a minimálfelszerelés, amivel dolgozni lehet.


-Két fazék, egy nagy meg egy kicsi.
A nagy, mint látható, nekem az otthonról elrabolt ezeréves magyar piroska fazék, ami rettenetes. Minden leég benne, egy vékony kis fém izé az egész, nem csoda, hogy anyáink meg nagyanyáink kinn álltak a konyhában naphosszat, kevergetve az ételt. Ez valóban nem jó fazék. de ez van. szeretnék egy jót, egy klassz vastag aljú igazi menő darabot, de tulajdonképpen egy szavam se lehet- két éve szinte mindent ebben főzök, és jól szolgál. Igaz, az alja már kicsit sárga, megfogta a leveskocka meg a curry kurkumája. Fedőm is van hozzá. Ami tánsol rajta folyton.
Kicsi fazék már okésabb, kissé kopott teflonos valami, a koliban kiszórt edények közül guberáltam, de van egy másik kicsi is, amiben éppen bab ázik, azért nem szerepel a képen. Kis fazék azért jó, mert egy rántást összedobhatunk benne, elfér benne egy főzelék, egy zacskósleves, kakaó, zabkása. Fedőm nincs.
-Két tepsi, egy nagy, lapos, egy kisebb, magas peremű.
Persze-persze, tepsi, na ne nevettessük ki magunkat, mondhatná bárki. de igenis fontos, én például agylobot kapok ha valaki a rácson próbál meg pizzát sütni. Nem nagyon sikerül. Egyébként nem kell nagy eresztésre gondolni, mindkét tepsi eurós boltból való (felteszem minden faluban akad Magyarországon, vagy régebbi megfelelője, a "százforintos"), darabja 350 forintot kóstál. Célnak megfelel, még nem esett szét egyik se- noha az álteflon már kopik róluk. Koliba tök jó, a csirkeszárny, pizza, meg a süti nem panaszkodnak.
- Vágódeszka.
IKEÁban vettem 349 ft-ért a kettőt. Simán megérte, könnyebb tisztán tartani őket, mint a hagyományos fa vágódeszkákat, nem issza bele magát a hagymaszag, sem a kolbász. A nagyon lehet húst szelni, a kicsin zöldséget. Keverni nem ajánlatos.
- Kések.
A képen csak a nagy Fiskars japán konyhakésem szerepel, amit imádok, nagyon jó darab. Oké, kissé drága volt, de akkor már elkapott a főzőláz és gondoltam meglepem magam vele:) Mindenesetre, kell egy nagy, sima élű kés, zöldségszeléshez, húshoz, esetleg kenyérhez egy recés, meg mindenképpen egy kisebb, zöldségpucoláshoz, ilyesmi.
- Serpenyő.
Ez van, meg egy wokom, meg egy menő palacsintasütőm (amiben többen tükörtojást sütnek...miért?), de igazából ez az, ami valóban fontos, és mindennapos használatban van. Teszkóból való, középkategóriás dolog, azt hiszem 24 centis, fedele nincs. De nagyon jó, szószt összerottyantani tésztához, tojásrántottához, sült krumpli- és hússütésre.
- Fakanalak.
Kettő minimum, egy lapát, meg egy kerekfejű. Ezeket nem cserélném le műanyagra, nem is drágák, ha cserélni akarja őket az ember (amit azért nem árt viszonylag gyakran), meg azért megszokás a jó kis fakanál, na:)
- Mérőpohár.
Nem kritikus pont, de mégis, mikor mérlegeltem, hogy mit pakoljak ki a szekrényből a fotóhoz és vegyek alapfelszerelésbe, mégis csak odaugrott. Hát fontos, fontos. Sütihez leginkább. Csak ahhoz használom én is, legtöbb dolgot szemre mérem:) 200 ft körül van egyébként, tescoból jött.
-Jaj! A reszelőről majd' megfeledkeztem.
Anyukámtól kaptam, multifunkci, négyféle dolgot lehet rajta izé...reszelni, attól függően, hogy merre forgatja az ember. Nagyon jópofa kis dolog, nem tudom, lehet-e ilyet kapni, de akinek álló reszelője van, az a torony alakú, az örüljön annak, mert sokkal stabilabb. Ezen egyébként lehet hullámos és egyenes uborkaszeleteket varázsolni vagy káposztát reszelni, meg kis-és nagylyukú sajtreszelő is van rajta. Mivel fokhagymanyomóm sajna nincs, a reszelő kislyukú részén szoktam aprítani. Teljesen megfelelő. Ha lusta vagyok hagymát kockázni, azt is lereszelem. A nagyon persze.

Azt hiszem ennyi a hardver, nem nagy befektetés, jó részét le lehet nyúlni otthonról amúgy is. Persze kell még tányér, pohár, evőeszközök- de ez alapvető, gondolom:)
Legközelebb a spájzba látogatunk!

3 megjegyzés:

  1. Még régen kolis időmben én ennél kevesebb cuccal gazdálkodtam :) Igaz, abban az időben még nem igen kötött le a főzés :)

    VálaszTörlés
  2. Nálunk az egész koliban nincs egyetlen sütő sem, a konyha úgy néz ki, hogy van két főzőlap meg egy páraelszívó, ami kb. csak világításnak szolgál. Szóval most kicsit irigykedem, mert nekem át kell mennem egy ismerős albérletébe, ha sütni akarok:S.

    VálaszTörlés
  3. sajnálatos... valóban, néha maguk a kollégiumok sem nézik ki a lakókból az öneltartást...egyébként az én első kolimban sem volt sütő, serpenyőben sütöttünk pizzát...jó hogy mondod, fel is teszem, ha megjavították a telefonomat, és tudok már fényképezni.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...